Kom så baby, hihi! PB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2015

Anonym trådstarter

HEJ alle sammen 

PB ER I GANG 

så jeg tænkte lige at spørge, er der nogle ting man kan gøre for at man nemmere kan blive gravid?

lyder måske dumt, men er der nogle råd? Tænker med hensyn til mad, drikke, nogle vitaminer, evt. piller, motion og så videre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

HEJ alle sammen 

PB ER I GANG 

så jeg tænkte lige at spørge, er der nogle ting man kan gøre for at man nemmere kan blive gravid?

lyder måske dumt, men er der nogle råd? Tænker med hensyn til mad, drikke, nogle vitaminer, evt. piller, motion og så videre?

Man kan sige det så ledes jo sunder du lever jo sunder er din krop så er en graviditet også nemmer så start på sundkost motion og vitamin piller så du godt på vej til det

Anmeld Citér

22. november 2015

JVF

Det gør nok ikke noget for at det bliver nemmere at blive gravid, men husk lige et dagligt tilskud af folinsyre, nu I starter på PB :-)

Anmeld Citér

22. november 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Almindelig sund kost, ikke for meget motion, men heller ikke for lidt, nul cigaretter, læg så vidt som muligt alkohol på hylden, skru ned for koffein og begynd på folsyre.  Hvis man er overvægtig kan man måske også forsøge at tabe sig en lille smule. 

Anmeld Citér

22. november 2015

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Man kan sige det så ledes jo sunder du lever jo sunder er din krop så er en graviditet også nemmer så start på sundkost motion og vitamin piller så du godt på vej til det

Gode råd, tak skal du have 

Anmeld Citér

22. november 2015

Anonym trådstarter

JVF skriver:

Det gør nok ikke noget for at det bliver nemmere at blive gravid, men husk lige et dagligt tilskud af folinsyre, nu I starter på PB :-)

Det med folinsyren har jeg læst nogle gange før - hvad er det lige det er? Og er det noget man kun tager når man er i gang PB/gravid?

tak for svaret 

Anmeld Citér

22. november 2015

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Almindelig sund kost, ikke for meget motion, men heller ikke for lidt, nul cigaretter, læg så vidt som muligt alkohol på hylden, skru ned for koffein og begynd på folsyre.  Hvis man er overvægtig kan man måske også forsøge at tabe sig en lille smule. 

Puhaa! Dyrker næsten ingen motion, ryger, drikker alcohol næsten hver uge (dog ikke stiv), drikke meget kaffe!! Haha hold da op, der er nogle ting jeg skal gøre noget ved  

dog er jeg ikki overvægtigt, så det er fint! Haha 

tak for svaret 

Anmeld Citér

22. november 2015

JVF

Anonym skriver:

Det med folinsyren har jeg læst nogle gange før - hvad er det lige det er? Og er det noget man kun tager når man er i gang PB/gravid?

tak for svaret 

Man anbefaler at indtage folinsyre så snart man går igang med PB. Det er for at nedsætte risikoen for at fosteret udvikler misdannelser som neuralrørsdefekt :-) 

Jeg vedhæfter lige et link om kosttilskud i graviditeten:  https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/graviditet/anbefalinger-til-gravide/folsyre,-jern,-d-vitamin-og-eventuelt-kalk

Og held og lykke med det hele! Savner helt tiden med PB ;-)

Anmeld Citér

22. november 2015

Anonym trådstarter

JVF skriver:

Man anbefaler at indtage folinsyre så snart man går igang med PB. Det er for at nedsætte risikoen for at fosteret udvikler misdannelser som neuralrørsdefekt :-) 

Jeg vedhæfter lige et link om kosttilskud i graviditeten:  https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/graviditet/anbefalinger-til-gravide/folsyre,-jern,-d-vitamin-og-eventuelt-kalk

Og held og lykke med det hele! Savner helt tiden med PB ;-)

1000 tak skal du have ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.