Hvordan får jeg det sagt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
7 svar
11 synes godt om
21. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da nogen måske kan kende mig herinde...

min kæreste og jeg bor sammen og har gjort det i 1 år. Halvdelen af tiden har vi vores børn. Vi begge har en pige hver på 5 år. 

Med frygt for at i kommer til at læse dette som om at "min kan godt, men din kan ikke" prale indlæg, så vil jeg gerne lige fastslå at det er ikke den vej jeg vil hen. 

Der er specielt 3 ting som går mig lidt på, som hun burde kunne, men min kæreste er meget pyller om hende. 

Hun kan ikke selv ta tøj på.

Hun kan ikke selv tørre sig efter hun har tisset.

Og værst af alt. Hun sover i vores soveværelse hver nat. 

Jeg har prøvet at forklare ham at disse ting skulle hun selv kunne og hun skal lære at sove i sin egen seng, men alligevel går han og reder op til hende hver aften...

hvordan får jeg det sagt ? 

Hun skal i skole efter sommerferien ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2015

MoarMoar

Vores søn på næsten 5 år sover også stadig sammen med os. Han har sit egnet værelse med sin seng. Men han har brug for meget tryghed og sover derfor bedst ved siden af sin far :-) 

Jeg tænker at det med din kærestes datter sover ved jer, skal du overveje hvorfor hun gør det. Før du kræver at få hende flyttet. Måske har den lille pige stadig brug for at være tæt på sin far når hun sover. Hvordan sover hos sin mor? 

Anmeld Citér

21. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

min kæreste og jeg bor sammen og har gjort det i 1 år. Halvdelen af tiden har vi vores børn. Vi begge har en pige hver på 5 år. 

Med frygt for at i kommer til at læse dette som om at "min kan godt, men din kan ikke" prale indlæg, så vil jeg gerne lige fastslå at det er ikke den vej jeg vil hen. 

Der er specielt 3 ting som går mig lidt på, som hun burde kunne, men min kæreste er meget pyller om hende. 

Jeg har prøvet at forklare ham at disse ting skulle hun selv kunne og hun skal lære at sove i sin egen seng, men alligevel går han og reder op til hende hver aften...

Hvad gør du for at hjælpe hende med tøj og toiletbesøg?

Nogen børn har bare brug for tryghed om natten?

Hvordan er hun hos mor?

Anmeld Citér

21. november 2015

Bella&Lina

Er enig med moarmoar. Til de andre ting, jeg tænker i bor jo sammen. Så hvorfor ikke bare at du begyndte og hjælpe guide og lærer din kærestes datter at tage tøj på og gå på wc alene? Du behøver jo ikke gøre det til et problem og til en snak, hvis du Bsre selv begynder og hjælpe hende til og gøre tingene selv. Så kan det jo være din kæreste følger trop, fordi han kan se hvor du vil hen og også selv kan se at en 5 årig, som er sund og rask, faktisk selv skal kunne de ting. Det behøver ikke nødvendigvis være noget der skal snakkes op og ned om, osv, tænker jeg ... Tag initiativet selv, du er jo trods alt en del af familien og en omsorgsperson når i har datteren hos jer 

Anmeld Citér

21. november 2015

bøllen

Anonym skriver:

Min dreng på 6 sover hos mig hver nat , han har et stort behov for tryghed . 

De andre 2 ting er ting der kan øves . Min vil stadigvæk gerne have hjælp . Han kan sagtens men tøj giver jeg ham på til hverdag .

Anmeld Citér

22. november 2015

GrønStjerne

Tage tøj på kan sagtens øves. Mht at tørre sig så hellere gøre det lidt for længe end at stå med et barn med urinvejsinfektion...

børn behøver hjælp til forskellige ting i forskellige aldre. Det med tøjet er helt klart noget der skal øves intenst men de andre ting ville jeg ikke være bekymret over, men ændre gradvist. 

Anmeld Citér

22. november 2015

Anja82

Hvad gør hun i børnehaven? Jeg tror ikke at pædagoger hjælper 5-årige på den måde, så måske det bare er hjemme hun er hjælpeløs? Men tænker at det skal hun ikke have lov til - hun skal selv.. Ligesom hun også skal puttes i egen seng og vågner hun så om natten, så kan hun komme ind til jer - sådan er det i hvert fald her..

jeg ville tage en snak med kæresten engang I er børnefri og har hinandens fokus uden tv, iPad osv.. Fx under aftensmaden.. Så kunne du også finde nogle punkter, hvor noget skal ændres i forhold til dit barn, så han ikke føler du fremhæver.. Børn er et ømt emne..

Anmeld Citér

22. november 2015

Elgaard73

Som andre nævner, så tror jeg at du skal prøve at se på hvorfor hun gør det.

Kan det ikke tænkes at hun ubevidst gør sig lidt hjælpeløs, for at få Far's opmærksomhed. For ligesom at tanke op på far-kontoen, når hun er hos jer?

Det er altid rigtig farligt at begynde at sammenligne børn, for ingen børn er ens, og ingen børn har de samme forudsætninger. Jeg er sikker på at din datter har mange ting som hun kan, men garanteret også nogle hun ikke mestre så godt. Og sådan er det garanteret også med din kærestes datter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.