En tandlæge der kan hjælpe med et ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber en tandlæge, eller en anden med viden omkring dette kan hjælpe mig

Jeg har ret dårlige tænder, og gør pt alt for at de ikke bliver værre men der er en del der skal ordnes og det koster jo bare desværre. For at gøre en lang (og irrelevant for mit spørgsmål) historie kort vil jeg gerne have fikset det hele men har ikke råd og vil derfor gerne vide om det er muligt at tage til tandlæge og bede om kun at få ordnet to specifikke ting man føler sig generet af, og bede dem ikke ordne det andet? 

Ved ikke om jeg får formuleret mig ordentligt og det er nok også et besynderligt spørgsmål, men jeg håber nogen forstår hvad jeg mener og kan hjælpe med et svar!

god aften 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2015

Anonym

Jeg er tandlæge, og ja selvfølgelig kan du det Det er jo ikke sådan at de binder dig og tvinger dig til at få lavet alt. Måske kunne det være en ide for dig at få lavet et overslag over, hvad der skal laves, så du ved hvor meget eller hvor lidt. Jeg tror de fleste tandlæger kan gå med til at lave en afdragsordning. Hvis du er på kontanthjælp eller lignende, kan du søge kommunen om tilskud til behandlingen. Alternativt kan du opsøge tandlægeskolen i Århus/København?

Anmeld Citér

20. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg håber en tandlæge, eller en anden med viden omkring dette kan hjælpe mig

Jeg har ret dårlige tænder, og gør pt alt for at de ikke bliver værre men der er en del der skal ordnes og det koster jo bare desværre. For at gøre en lang (og irrelevant for mit spørgsmål) historie kort vil jeg gerne have fikset det hele men har ikke råd og vil derfor gerne vide om det er muligt at tage til tandlæge og bede om kun at få ordnet to specifikke ting man føler sig generet af, og bede dem ikke ordne det andet? 

Ved ikke om jeg får formuleret mig ordentligt og det er nok også et besynderligt spørgsmål, men jeg håber nogen forstår hvad jeg mener og kan hjælpe med et svar!

god aften 

Ja, du bestemmer helt selv hvad du vil have lavet evt kan i sammen lave en tidsplan så du kan få alt lavet i det tempo du har råd til

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er tandlæge, og ja selvfølgelig kan du det Det er jo ikke sådan at de binder dig og tvinger dig til at få lavet alt. Måske kunne det være en ide for dig at få lavet et overslag over, hvad der skal laves, så du ved hvor meget eller hvor lidt. Jeg tror de fleste tandlæger kan gå med til at lave en afdragsordning. Hvis du er på kontanthjælp eller lignende, kan du søge kommunen om tilskud til behandlingen. Alternativt kan du opsøge tandlægeskolen i Århus/København?

Kan man også ansøge kommunen om hjælp, hvis man er enlig forsøger på SU? (Dog er jeg medlem af DANMARK, hvis du ved om det har indflydelse) 

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym

Nej ikke når du er på su desværre, heller ikke som enlig forsørger

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar, det lyder jo dejligt og ligetil 

Anmeld Citér

20. november 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

Tusind tak for svar, det lyder jo dejligt og ligetil 

Jo du kan godt søge hos kommunen, selvom du er på su og enlig forsøger. Ha ene veninde der er i gang med st fp lavet proteser og diverse andre ting. Hun e renlig forsøger på su og kommunen betaler størstedelen af det overslag hun kom med. Men nogle får Self afslag - men det skader absolut ikke at forsøge at søge om hjælp. 

Anmeld Citér

20. november 2015

Skouboe

Det kan også være en god ide at få tandlægen til at hjælpe med at prioritere de ting, der skal laves og så tage det lidt ad gangen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.