Min mand har brug for en særlig gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
6 svar
17 synes godt om
20. november 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg mangler gode råd til en gave eller gestus til min kæreste. Hans mor døde og i den forbindelse har hans familie været uacceptabelt hensynsløs og vi bliver nu behandlet som luft af dem (på trods af at de løj, snød med arv osv og min man ALDRIG har så meget som sat spørgsmålstegn ved det, selv om jeg synes de behandlede ham som lort og endda har af-inviteret os til ting).

Så jeg føler på en måde at han med et trylleslag mistede hele sin familie og det er klart det er og har været utroligt hårdt for os.

Vi fik samtidig en ny baby så hverdagen har været travl osv. Derfor vil jeg gerne gøre et eller andet for ham, men hvad? Har lyst til at gøre noget særligt men omvendt har vi ikke ret mange penge så jeg er dybt forvirret over hvad jeg skal finde på.

Jeg kan jo desværre ikke give ham den afsked med sin mor som han blev snydt for, og jeg vil heller ikke rippe op i noget men bare gerne vise min støtte osv.

Men hvad gør jeg???

Jeg kan nok heller ikke ændre på at hans familie er noget lort, for selv guderne kæmpe jo desværre forgæves mod dumhed, som man siger.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2015

esioul

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg mangler gode råd til en gave eller gestus til min kæreste. Hans mor døde og i den forbindelse har hans familie været uacceptabelt hensynsløs og vi bliver nu behandlet som luft af dem (på trods af at de løj, snød med arv osv og min man ALDRIG har så meget som sat spørgsmålstegn ved det, selv om jeg synes de behandlede ham som lort og endda har af-inviteret os til ting).

Så jeg føler på en måde at han med et trylleslag mistede hele sin familie og det er klart det er og har været utroligt hårdt for os.

Vi fik samtidig en ny baby så hverdagen har været travl osv. Derfor vil jeg gerne gøre et eller andet for ham, men hvad? Har lyst til at gøre noget særligt men omvendt har vi ikke ret mange penge så jeg er dybt forvirret over hvad jeg skal finde på.

Jeg kan jo desværre ikke give ham den afsked med sin mor som han blev snydt for, og jeg vil heller ikke rippe op i noget men bare gerne vise min støtte osv.

Men hvad gør jeg???

Jeg kan nok heller ikke ændre på at hans familie er noget lort, for selv guderne kæmpe jo desværre forgæves mod dumhed, som man siger.. 

Jeg tænker det mest værdifulde man kan give ens partner, er at vise at man er der og være parat til at lytte. 

Anmeld Citér

20. november 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg tænker det mest værdifulde man kan give ens partner, er at vise at man er der og være parat til at lytte. 

Ja det har du ret i!

Men det er virkelig hårdt og svært at lade være med at tale dårligt om hans familie. Jeg er totalt i chok over at de slet ikke støtter os eller viser den mindste smule sympati. Jeg bliver så vred og har ærligt talt lyst til at skælde dem ud eller smide brændende hundelort på deres trappesten eller lignende 

Men måske er det en gave i sig selv at jeg ikke gøre det 

Ellers tænkte jeg på om et billede af hans mor eller noget kan bruges. Eller måske noget hun plejede at gøre? Men ved det sgu ikke.

Anmeld Citér

20. november 2015

SofiaMik

Hæng et billede af hans mor på babys værelse. Som en engel der våger over den lille og lær den lille, at det er farmor feks pege på det og sige: det er din farmor. Så giver det din mand lejlighed til senere at besvare barnets spørgsmål og snakke om sin mor. 

Min mor har i mange år hængt på væggen og selvom vi ikke er specielt religiøse, har vi altid sagt, at det er mormor og hun er en engel, der passer på dig / hun er i himlen. 

Anmeld Citér

20. november 2015

Risse

Anonym skriver:

Hej alle.

Men hvad gør jeg???

Ideen med billedet af hans mor, synes jeg også er en rigtig fin idé. 

Ellers kunne du få passet babyen en aften og lave ham en god middag hjemme, så i lige får lidt voksen tid uden afbrydelser?

Til slut hvis han har nogle gode venner eller i har nogle gode fælles venner så inviter dem over til en hyggelig aften og mind ham om at i er den familie han selv har valgt

Anmeld Citér

20. november 2015

lineog4

Jeg ville også sige et billede. 

Men derudover så er jeg selv glad for den stage og den vase jeg fik i forbindelse med Lia døde, så når jeg tænder det lys er et altid med en tanke til hende. En anden ting er nu her hvor julen nærmer sig kan det være en glaskugle med farmor eller mor, så hun er med til jul. Eller hvad med en pakkekalender bare med små bitte ting alla nye strømper, en lille chokolade, en nisse hvad ved jeg - noget hygge til en mørk tid.

Anmeld Citér

20. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Synes også ideen med billedet er god.. Hvis i har en have kunne du fx lave et sted som kunne være farmors have med en lanterne, måske en engel eller hendes ynglings blomst hvor han kan gå derhen og mindes og måske føle at hun er med jer og passer på jer.. Det sjal self ikke ligne et gravsted .. Kender en som har lavet sådan et sted i haven da de mistede deres ufødte datter og så tænder de fx lanternen i forbindelse med højtider og mærkedage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.