Ideer til børnefødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
5 svar
1 synes godt om
19. november 2015

klmf

Ældstebarnet vil gerne invitere sin børnehavegruppe hjem til fødselsdag her sidst i november. Men jeg er helt blank på, hvordan det foregår Jeg tænker 2-3 timer, lørdag fra kl.10. Start med hotdogs og slutte med kage. Men hvad med midt i mellem mad? Leger de bare frit med hans legetøj eller 'skal' man arrangere en leg? Jeg er SÅ dårlig til sådan noget. Inviterer man forældrene på kaffe når de henter? Og gider de det? Hvordan gør I? 

Det er ikke en mulighed at BH kommer hjem til os en hverdag desværre, det må de ikke længere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2015

Klumpe-dumpe

blæksprutten skriver:

Ældstebarnet vil gerne invitere sin børnehavegruppe hjem til fødselsdag her sidst i november. Men jeg er helt blank på, hvordan det foregår Jeg tænker 2-3 timer, lørdag fra kl.10. Start med hotdogs og slutte med kage. Men hvad med midt i mellem mad? Leger de bare frit med hans legetøj eller 'skal' man arrangere en leg? Jeg er SÅ dårlig til sådan noget. Inviterer man forældrene på kaffe når de henter? Og gider de det? Hvordan gør I? 

Det er ikke en mulighed at BH kommer hjem til os en hverdag desværre, det må de ikke længere. 

Her er mit input.

invitere til kl. 11:00, så er de klar til at sætte sig til bords kl 11:30. (Efter gave oppakning) så hot dog til frokost. Så vil de være færdig ca kl 12:00, lad dem ha fri leg evt med et par fælles lege i baghånden det kan fx være "snørrebåndsspisning" stop dans, motorisk ved jeg ikke om de kan, men en snor rundt om livet, med i blyant i enden, hvor den skal ramme i en flaske/kop. 

Jeg synes personligt 2 timer er lidt, så dette er udgangspunkt i 3 timer. 

Men kl 1330 er der tid til kage. 

Om du invitere på kaffe ved afhentning er mere om du har lyst og energi til at bruge en ekstra 30/60 min den dag. De fester min datter har været til, har der været kaffe et par gange. 

Anmeld Citér

20. november 2015

bøllen

blæksprutten skriver:

Vi har lige holdt for klassen ( o kl ) fra kl 10-13. Vil dog anbefale fra kl 11 i stedet for. Kl 10 bliver presset med frokost. 

Vi lavede ingen aktivitet , vi var på legepladsen og så legede de hjemme med hans sager.

sidste år lavede vi skattejagt , og det har vi også brugt med de store.

Anmeld Citér

21. november 2015

spj

bøllen skriver:

Vi har lige holdt for klassen ( o kl ) fra kl 10-13. Vil dog anbefale fra kl 11 i stedet for. Kl 10 bliver presset med frokost. 

Vi lavede ingen aktivitet , vi var på legepladsen og så legede de hjemme med hans sager.

sidste år lavede vi skattejagt , og det har vi også brugt med de store.

Hvordan havde i arrangeret skattejagten? 

Min datter skal holde fest til januar, så rart med lidt ideer til hvordan det kan gøres.

Anmeld Citér

21. november 2015

bøllen

spj skriver:

Hvordan havde i arrangeret skattejagten? 

Min datter skal holde fest til januar, så rart med lidt ideer til hvordan det kan gøres.

Nu husker jeg ikke pokkers godt , men mener den store tegnede et skattekort . Som vi klippede i stykker , puttede hvert stykke inden i en ballon . De blev så hængt op forskellige steder . Ikke så afvanceret . Ballonerne skulle findes , kortet samles så det kunne se hvor skatten gemte sig. 

Anmeld Citér

21. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
blæksprutten skriver:

jeg vil sige fra 10.30-13.30

i børnehaven spiser de ofte kl 11.

så kan de spise frokost og kage efter. Og så mulighed for leg efter.den sidste halve time har vi gjort det at vi har gemt en lille slikpose i haven eller rundt i huset og så har børnene skulle finde dem.

vi har altid budt på kaffe og evt et stykke kage hvis der er noget tilbage. Nogle forældre siger ja andre nej tak.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.