P-piller og blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg ringede til min læge i foregårs for at få fornyet min recept på p-piller. Jeg har været på P-piller siden august 2008, altså i over 7 år (med undtagelse af mine 2 graviditeter). 

Jeg har en del gange skiftet mærke, da jeg blev dårlig af dem jeg tog. Men da jeg snakkede med lægen fik jeg kun en recept til 3 mdr og inden de 3 mdr er gået skal jeg komme ned og få målt blodtryk og taget blodprøve. Hvordan kan det være? Hun fortalte det ikke. Men har aldrig prøvet at jeg skulle det mens jeg har taget p-piller. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det samme hos min læge. Mener han sagde det var fordi det er en forhøjet risiko for forhøjet blodtryk. De vist lidt mere obs på det nU.

Anmeld Citér

19. november 2015

MorDk

P-piller = risiko for højt BT = risiko for blodpropper. Derfor skal man være opmærksom

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

P-piller = risiko for højt BT = risiko for blodpropper. Derfor skal man være opmærksom

Okay, forståeligt nok. Undrer mig bare lidt over de så først begynder på det nu, har taget P-piller i 7 år og plejer altid at få recept på 1 år af gangen. 

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

skovrup skriver:

Det samme hos min læge. Mener han sagde det var fordi det er en forhøjet risiko for forhøjet blodtryk. De vist lidt mere obs på det nU.

Okay, synes bare det lidt underligt de så først begynder på det nu. Har taget p-piller i over 7 år, plejer altid at få recept på 1 år af gangen og har aldrig fået målt blodtryk for det før.

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Okay, forståeligt nok. Undrer mig bare lidt over de så først begynder på det nu, har taget P-piller i 7 år og plejer altid at få recept på 1 år af gangen. 

Jeg har spist p-piller i 10 år.

Har ligesom dig fået en recept på et år ad gangen, men ved hver fornyelse af recepten har det været et krav fra min læge, at jeg mødte op hos hende og fik målt blodtryk. Sådan har det faktisk været hos alle de læger jeg har haft igennem tiden.

Anmeld Citér

19. november 2015

SofiaMik

Hvor gammel er du? Det kan være fordi dine p-piller er af typen 1. Eller 2 generation og hvis du så er fyldt 35, så er risikoen for blodpropper større

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ringede til min læge i foregårs for at få fornyet min recept på p-piller. Jeg har været på P-piller siden august 2008, altså i over 7 år (med undtagelse af mine 2 graviditeter). 

Jeg har en del gange skiftet mærke, da jeg blev dårlig af dem jeg tog. Men da jeg snakkede med lægen fik jeg kun en recept til 3 mdr og inden de 3 mdr er gået skal jeg komme ned og få målt blodtryk og taget blodprøve. Hvordan kan det være? Hun fortalte det ikke. Men har aldrig prøvet at jeg skulle det mens jeg har taget p-piller. 

Jeg skal hver 3 mdr indtil jeg ikke Vil være på P-piller længere, da jeg er en af dem som nemt kan få for højt blodtryk (:

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Hvor gammel er du? Det kan være fordi dine p-piller er af typen 1. Eller 2 generation og hvis du så er fyldt 35, så er risikoen for blodpropper større

Jeg er kun 21.

Anmeld Citér

19. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har spist p-piller i 10 år.

Har ligesom dig fået en recept på et år ad gangen, men ved hver fornyelse af recepten har det været et krav fra min læge, at jeg mødte op hos hende og fik målt blodtryk. Sådan har det faktisk været hos alle de læger jeg har haft igennem tiden.

Okay, jeg har kun fået taget blodtryk i forbindelse med graviditet. Aldrig i forbindelse med p-piller.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.