Er det alm. betingelser hvis man fyrres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
6 svar
7 synes godt om
19. november 2015

Anonym trådstarter

Hvis man er gravid og bliver fyrret grundet besparelser , er det så på almindelig vilkår eller skal man have noget kompensation ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

alenemor42

Så vidt jeg ved må de ikke fyre dig som gravid. Heller ikke pga  besparelser. Men tal med din fagforening.

Anmeld Citér

19. november 2015

Carina:-)

Jeg blev for mange år siden fyret i en sparerunde selv om jeg var gravid og når der er belæg for det f.eks via besparelse i firmaet er man bare fyret som på alm vilkår. 

Anmeld Citér

19. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis man er gravid og bliver fyrret grundet besparelser , er det så på almindelig vilkår eller skal man have noget kompensation ?

Almindelige betingelser, idet du ikke må fyres pga graviditet, så afskedigelsen er på samme vilkår som andre, der fyres.

Anmeld Citér

19. november 2015

Rockertand

Så vidt jeg ved må de ikke fyre dig som gravid. Heller ikke pga  besparelser. Men tal med din fagforening.

Selvfølgelig må de det, hvis det ikke er pga graviditeten, man er ikke fredet, fordi man er gravid.

Anmeld Citér

19. november 2015

anjo01

Anonym skriver:

Så længe det ikke er på grund af graviditet må SU gerne fyres. De skal bare kunne bevise at det ikke er graviditeten der er til grund for det. Desuden er det ikke nok blot at være gravid, du skal også kunne bevise at du har fortalt dem om det. Dette er, hvad min fagforening fortalte mig

Anmeld Citér

19. november 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Almindelige vilkår du er jo ikke blevet fyret fordi du er gravid, men under andre omstændigheder - besparelser i dit område. Træls, men helt legalt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.