Prisen for et låm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg  har været nødt til at hæve mit ellers temmeligt store lån (100.000) med 4500kr til indskud, hvilket min bank gik med til mod at jeg tegnede en livsforsikring for lånet. Der sker så det at de sender mig kontrakten hvor af det fremgår at jeg kun vil få UDBETALT 3600kr da de sidste 900kr skal gå til betaling af oprettelse af lånet

1. Hvad er det de ikke forstår når man beder om at låne 4500kr - ikke 3600kr

2. kan det VIRKELIG være rimeligt at jeg skal betale 900kr for at få forhøjet et allerede eksisterende lån med 4500kr????

Jeg synes selv det er pænt grotesk og jeg har skrevet en meget uforstående mail til min bankdame!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

6800

Det er rigtig nok det koster at få forhøjet et lån, men det burde banken have indformeret dig om, og de búrde også lægge de 900 oven i de penge du skulle bruge....så dit lån blev forhøjet med de 4500 + 900

Anmeld

20. september 2009

christina2412

man plejer som reelt altid, at skal betale et beløb for, at forhøje sit eksisterende lån. beløbet er forskelligt fra bank til bank.

men forstår ikke helt at de har trukket de 900 fra det beløb du har bedt om.

det skulle de jo have sagt til dig så det blev 5400 kr i stedet for.

christina 32+3 

Anmeld

20. september 2009

Ni-ko-li-ne

altså det er ganske normalt at de tager penge for den slags... men du skulle så have 4500kr + 900kr

Anmeld

20. september 2009

Stumpen

Altså vi gav 1400 sidste gang vi forhøjede lån.. 900 for stiftelse og 500 for dokomentgebyr..

Men nej, din bank burde have forhøjet med det du reelt skal låne og så stiftelses gebyret oveni... Men nu spørger jeg måske dumt.. Har du ikke skulle skrive under i banken på forhøjelse af lånet?? For der står hvad man låner...

Anmeld

20. september 2009

Balderson

Ja, det kan skam godt være rigtig, at du skal betale 900 kr. for lånet.. Du skal huske på at banken er en forretning, som en værd anden butik.. Det er det de skal tjente penge på...

Anmeld

27. september 2009

oo

wow! jeg har godt nok aldrig givet 900 kroner for forhøjelse af lån og jeg har et GIGANTISK lån i banken (nordea)
de tager "selvfølgelig" penge for alt udført arbejde (og her skal man lige huske på, at der findes banker hvor fx renterne går til nødhjælpsarbejde og ikke i lommen på meget velhavende bankdirektører) men aldrig så meget...i hvert fald ikke hos mig...

Anmeld

27. september 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

wow! jeg har godt nok aldrig givet 900 kroner for forhøjelse af lån og jeg har et GIGANTISK lån i banken (nordea)
de tager "selvfølgelig" penge for alt udført arbejde (og her skal man lige huske på, at der findes banker hvor fx renterne går til nødhjælpsarbejde og ikke i lommen på meget velhavende bankdirektører) men aldrig så meget...i hvert fald ikke hos mig...

Har selv lån i nordea og har fået forhøjet et par gange og har aldrig skulle betale for det. Der må åbenbart være forskel.

Lyder som om at den der har ordnet de sidste papir ikke har vist at de 900 var udover de 4500 du vil låne.

Ikke sådan at de har troet det var 45000 hehe

Anmeld

27. september 2009

oo

suanne85 skriver:

Har selv lån i nordea og har fået forhøjet et par gange og har aldrig skulle betale for det. Der må åbenbart være forskel.

Lyder som om at den der har ordnet de sidste papir ikke har vist at de 900 var udover de 4500 du vil låne.

Ikke sådan at de har troet det var 45000 hehe

nu blir jeg helt i tvivl om jeg nogensinde har betalt for det?! hmmmm.... det er ikke mere en 50 kr i så fald og der er jo temmelig langt op til 900 så!

Anmeld

27. september 2009

Louise mortil4

vi har betalt 1400 kr for at få horhøjet vores løn de gange det er sket, men jo det er vist meget normalt, dog plejer man at gøre så de penge bliver lagt oven i det beløb man skal bruge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.