Miss LT skriver:
Beklager den lange smøre på forhånd.
Jeg var simpelthen så sikker på at den her gang var vores tur til at være gravide. Havde ingen fysiske symptomer, men havde så mange drømme om at nu var baby der, så tog hele ventetiden til test dagen helt rolig, fordi jeg vidste jo jeg var gravid. I morges, som var min test dag, kom den forbandet menstruation.
Selv min kæreste havde fornemmelsen af at nu var den der. Og så ligger man med de stærkest menstrutions smerter jeg nogensinde har oplevet og lider, og det hele gør ondt, både fysisk og psykisk! Hvorfor var den der ikke den her gang 
Der er så lang tid til vi skal i behandling (maj) og selvfælgelig betyder det at vi har svært ved at lave baby uden hjælp, men derfor tillader man sig selv at håbe engang imellem.
Men hvordan bliver i ved med at rejse jer og håbe på næste gang er lykkens gang? Hvordan bliver jeres forhold ikke tæret på, når skuffelsen bliver større og større for hver gang menstruationen kommer
er så bange for det hele bliver for meget! Men hvordan tager man en pause fra baby projektet? Så skal vi stoppe med at have sex og det løser jo ingen ting.
Beklager den lange smørre, men synes lige hele verden er imod os lige nu og alle bliver gravide undtagen os
Håber nogen har nogle gode råd eller solskins historier, som kan holde håber og lysten til at fortsætte projektet tændt
Øv, at det ikke var jeres tur denne gang. Den følelse har jeg siddet med mange gange, desværre!
Vi har været i gang i over 2,5 år nu (barn nr. 2). For at være ærlig, så har jeg efterhånden mistet modet lidt. Jeg håber stadig hver måned, at denne gang er den der, men bortset fra en graviditet i foråret, der endte i abort i uge 13, så er der ikke sket noget på den front.
Aborten ændrede faktisk noget i os, satte det hele lidt i perspektiv, og vi har ikke længere så travlt. Inden havde vi meget travlt, stressede faktisk rigtig meget over det, og hver måned med menstruation var et nederlag. Inden jeg blev gravid havde vi været i ICSI behandling i et halvt år, og nået 1 gang overstimulering (uden ægoplægning), 2 fryseforsøg, 1 mislykket forsøg (understimulering) - og det sidste blev jeg faktisk gravid i alligevel, men det endte jo som sagt ikke godt.
Siden aborten har vi haft et ICSI forsøg mere, og har også stadig et tilbage, men jeg har slet ikke lyst til behandlingen lige nu, så vi holder pause (lige nu på 3. cyklus). Lige nu overvejer jeg faktisk at kaste håndklædet helt i ringen, for jeg orker ikke det hormoncirkus igen. Vi har stadig knap et år tilbage på vores kontrakt (vi er i det private, hvor vi købte 3 forsøg), så der er stadig lang tid at ombestemme sig i 
Jeg er faktisk stoppet med at teste, har ikke testet i 3 måneder, men min menstruation har så heller ikke været forsinket, så der har ikke været grund til det. Jeg har da været snydt af min krop (eller nok rettere mit håb), op til de fleste menstruationer også det sidste halve år, men det fylder ikke på samme måde, når håbet brister.
Jeg er begyndt at vænne mig til, at vores datter på snart 4 år nok bliver enebarn, og tanken gør mig ikke længere trist. Vi håber da stadig, at jeg bliver gravid igen og vil blive jublende lykkelige - men hvis ikke, så har vi i det mindste vores datter (som nok også er grunden til, at vi kan være så rolige, for vi har jo et barn allerede!).
Drømmen om et barn mere og 2,5 års kamp har været ret hårdt for vores parforhold, men det begynder at blive bedre igen. Vi prøver bare at nyde hinanden igen, og ikke tænke så meget over det. Det er dog endnu ikke lykkes mig at glemme, at nu er det ca. ægløsningstid og været ligeglad, men måske vi når dertil en dag... Så rådet om bare at slappe af og tænke på noget andet - føles også umuligt her, selvom vi næsten har opgivet.
Hmmm det blev ikke til så mange gode råd eller solskinshistorier, men måske du kan bruge mine tanker alligevel
Om ikke andet så held og lykke med det hele fremover