nakkefoldsscanning - resultat mellem risiko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2015

Anonym trådstarter

Vi har været til nf i dag og har fået resultatet mellem risiko. Det betyder åbenbart at vi ligger et sted mellem 1:300 og 1:700. Vi har ikke fået det faktiske tal og vi glemte at spørge fordi der også var en masse andre spørgsmål. Men scanningssygeplejersken sagde at alt så fint ud, men at vi altså var endt i denne mellem risikogruppe, hvor de førhen intet gjorde.

Vi har et barn mere og dengang var der ikke noget der hed mellem risik, kun høj og lav. Men jeg husker heller ikke det faktiske tal fra dengang.

Er der nogle der ved hvor man skildte før i tiden ? Altså hvor grænsen lå mellem høj og lav risiko, før denne mellem risiko kom ind i billedet.

Til dem som ikke ved det: mellem risiko får den betydning at man bliver tilbudt en blodprøve som med 99% sikkerhed kan fortælle om barnet i maven har Downs. De screener samtidig for 2 andre værre og sjældnere sygdomme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Vi har været til nf i dag og har fået resultatet mellem risiko. Det betyder åbenbart at vi ligger et sted mellem 1:300 og 1:700. Vi har ikke fået det faktiske tal og vi glemte at spørge fordi der også var en masse andre spørgsmål. Men scanningssygeplejersken sagde at alt så fint ud, men at vi altså var endt i denne mellem risikogruppe, hvor de førhen intet gjorde.

Vi har et barn mere og dengang var der ikke noget der hed mellem risik, kun høj og lav. Men jeg husker heller ikke det faktiske tal fra dengang.

Er der nogle der ved hvor man skildte før i tiden ? Altså hvor grænsen lå mellem høj og lav risiko, før denne mellem risiko kom ind i billedet.

Til dem som ikke ved det: mellem risiko får den betydning at man bliver tilbudt en blodprøve som med 99% sikkerhed kan fortælle om barnet i maven har Downs. De screener samtidig for 2 andre værre og sjældnere sygdomme.

Jeg har aldrig hørt om mellem risiko. ... også kun høj og lav.

Lidt underligt. .. så skal de lige være begyndt på det.

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg har aldrig hørt om mellem risiko. ... også kun høj og lav.

Lidt underligt. .. så skal de lige være begyndt på det.

Nemlig ...  Troede heller ikke der var meget der kunne gå min næse forbi som medkigger her på siden  

Kan du huske hvor grænsen lå ? 

Altså hvornår var man i høj risiko og hvornår gjorde de intet?

Anmeld Citér

18. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Tror måske det er noget de er begyndt med på de sygehuse, der kører forsøg med blodprøven. Det er jo en ret ny teknologi.

før var skellet ved 300, og da eneste diagnosemetode var biopsi, som har en abort risiko på en procent, tror jeg ikke man vil tilbyde det ved lavere risiko, med blodprøven er jo helt risikofri.

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Tror måske det er noget de er begyndt med på de sygehuse, der kører forsøg med blodprøven. Det er jo en ret ny teknologi.

før var skellet ved 300, og da eneste diagnosemetode var biopsi, som har en abort risiko på en procent, tror jeg ikke man vil tilbyde det ved lavere risiko, med blodprøven er jo helt risikofri.

1000 Tak

Så er jeg slet ikke så nervøs mere  sidst var den jo også under de 1:300. Vi ved bare ikke helt hvor henne på skalaen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.