181084 skriver:
Den eneste anden der er dernede, er en ung udlænding, og ikke at jeg har noget imod udlændinge overhovedet, men synes sku det bliver lidt akavet, når man dårligt forstår hvad hun siger. Og når man næsten skal tikke og bede hende om at lytte og trykke, synes jeg bare det går over min grænse, hun burde automatisk gøre disse ting, mener bare det er hendes job.
Men derimod, brugte vi næsten hele første gang på at hun sad og fortalte hvad jeg ikke skulle gøre. tror jeg har styr på det, i og med at det er min femte graviditet.
Først og fremmest er det nok din femte graviditet, men det barn, du venter, er lige så meget jordemoderens "patient" som du, og han/hun skal ikke holdes mindre øje med end sine fire ældre søskende. Du vil vel heller ikke skippe lægeundersøgelserne, når barnet er født, fordi det er femte barn?
Hvis du overholder retningslinjerne - ikke ryger, drikker, tager abnormt på i vægt osv., forstår jeg godt, det er trættende at få repeteret dem. I så fald ville jeg sige "Jamen, det har jeg helt styr på" og forvente, det var dét. Hvis du derimod ikke følger dem, så er det altså JM's opgave at forsøge at påvirke dig - hun er dit ufødte barns advokat og kan selvfølgelig ikke se bort fra dets trivsel, selv om det tilfældigvis har ældre søskende.
Du vil ikke gå i gruppe, men som jeg læser det, vil du jo heller ikke gå solo, og barnets udvikling bør jo følges, så hvad er der tilbage af muligheder?
Når det er sagt, så er JM et tilbud, du kan sige fra overfor. Jeg synes blot, det er betryggende, at man følger de ufødte børns udvikling, og i disse sparetider går jeg ud fra, der er belæg for at prioritere JM-kontroller. Helt overordnet tænker jeg, at du måske skal flytte fokus fra, at DU går til JM, til at JM holder øje med dit BARN.