Ved ikke hvad jeg vil eller skal gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg er i tvivl om jeg vil kæmpe mere. Jeg føler vi bare er venner. Ingen sex, ingen kys ingen kærtegn. Lige nu bor vi bare sammen. Og faktisk synes jeg de dage vores barn og jeg er alene er meget nemmere end når han er her. 

Og når jeg har det sådan så tænker jeg om der er mere i det her forhold. Vi har været igennem flere ting i tiden og kæmpet og holdt sammen.

og når jeg begynder at tænke på hvordan et forhold til en anden kan være, er det så ikke enden på hvad vi har.? Men samtidig kan jeg ikke overskue at gå. Hvordan skal jeg få råd til møbler, og hvad man ellers skal brge når et hjem deles i to. Og vil jeg have råd til at bo selv når der også er lån. Og kan samtidig ikke bærer vores barn skal være dele barn, slet ikke nu hvor jeg fylder aå meget i barnets liv i forhold til faren. 

Elsker du ham? Hvis ikke, så synes jeg du skal gå. Det en ikke et liv der er værd at leve, husk at du kun har det ene : )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

jeg er gift på 4. År og vi har været sammen i 10 år. Vi har et barn sammen og venter et til her i foråret. Vi har hus sammen og to biler og økonomien er god nok. Vi mangler ikke noget.

men jeg er kommet i tvivl om forholdet. Og er også meget i tvivl om jeg skal skrive det her. Men har brug for at lufte mine tanker. Lad mig starte med at sige at jeg absolut ikke selv er perfekt. Det er ingen jo. Jeg har også prøvet at snakke med ham om de ting jeg nævner, men han har ikke i sinde at gøre noget .

jeg står for stort set alt herhjemme. Og når jeg siger alt så mener jeg alt. Når jeg beder ham om noget himler han øjne men efter lidt brok ender han med at gøre det. Han er ikke meget hjemme. Ikke pga meget arbejde men pga skiftende arbejdstider. Når han er hjemme så sidder han ofte foran computer. Og bare sådan noget som at bade vores barn kan irritere ham. Han putter aldrig. Faktisk stritter vores barn fuldstændig imod når far skal bade,børste tænder, eller putte. Jeg tror det skyldes barnet kan mærke han ikke gider, og så det at han ikke er ret meget hjemme. Og det er altid mig meget søger hvis der er noget, hvilket er forståeligt nok.men nu frygter jeg lidt hvordan det bliver med to børn. Jeg kan jo ikke en gang få hjælp til det vi har nu. Det ender ofte med barnet skriger helt ulykkeligt, faren bli er utålmodig og sur, og ja temperament har han også. Dog har han aldrig slået barnet.

jeg kan fornemme vi bestemt heller ikke er enige i opdragelsen. Han er opdraget hårdt (uden slag), men med en far med meget temperament. Og det har virket på ham så det samme gør han her, men jeg er bare ikke enig, g føler lidt vores barn nogen gange er bange for ham.

nu er vi der hvor barnet holder sig for sine ører ved høje lyde eller hvis jeg hæver stemmen. Og jeg frygter lidt det er vores skyld. Jeg kan godt råbe lidt højt hvis jeg bestemt ikke er enig i den måde min mand gør det på, eller hvis jeg føler han er for hård. Og så lyder det bare voldsomt når ens barn græder, ja nærmest skriger hvis han putter.

jeg tænker bare det måske heller ikke er sundt at vokse op i sådan et miljø. Og hvis jeg alle el klarer det meste selv så er det vel ikke så svært at være alene. 

Vores sexliv er gået i stå, og må indrømme at jeg bare føler vi bor sammen lige nu. Jeg fantasere nogen gange om hvordan det vi være at være sammen med andre. 

En af mine bekymringer er også økonomien. Vi har hus sammen og både et bolig lån og realkredit lån. Dem ville han vel overtage hvis vi gik fra hinanden og han blev boende? Så har vi et forbrugslån hvor vi begge står på samt et bil lån hvor kun jeg står på. Men det er bestemt også ham der har lånt pengene. Ville jeg hæfte for begge? Vi har to biler. Begge i hans navn og jeg er ikke interesseret i at få den ene med mig. Det vil være billigere at købe en lille ny bil. 

Men hvad n når vores barn har bopælsadresse her hvor vi er nu. Må jeg så godt flytte med det? 

Jeg ved ikke om jeg ender med at gå og gør jeg bliver det først i det nye år. Men kan bare mærke jeg er kørt træt i der her.

Hvorfor har du dog valgt at blive gravid igen? Jeg fatter det simpelthen ikke? Din mand lyder som en mand, der er gået fuldstændig i stå. Doven, en dårlig ægtemand og ikke mindst far. jeg forstår godt, du er i tvivl om jeres forhold - umiddelbart har jeg svært ved at se, hvori hans gode sider består? Det økonomiske skal nok løse sig, - jeg forstår, at du bekymrer dig om den del, men langt vigtigere er jo jeres barn - og det kommende. At vokse op med en far der ikke gider én (og som man bor med) må være noget af det mest ødelæggende for et lille barns selvværd. Jeg tænker, at du må tage en MEGET alvorlig snak med din mand. Hvis han ikke er interesseret i at ændre sig må du handle derefter....

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Elsker du ham? Hvis ikke, så synes jeg du skal gå. Det en ikke et liv der er værd at leve, husk at du kun har det ene : )

Det er jeg også lidt i tvivl om. På de gode dage gør jeg. Men lige aå tit føler jeg det ikke. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Hvorfor har du dog valgt at blive gravid igen? Jeg fatter det simpelthen ikke? Din mand lyder som en mand, der er gået fuldstændig i stå. Doven, en dårlig ægtemand og ikke mindst far. jeg forstår godt, du er i tvivl om jeres forhold - umiddelbart har jeg svært ved at se, hvori hans gode sider består? Det økonomiske skal nok løse sig, - jeg forstår, at du bekymrer dig om den del, men langt vigtigere er jo jeres barn - og det kommende. At vokse op med en far der ikke gider én (og som man bor med) må være noget af det mest ødelæggende for et lille barns selvværd. Jeg tænker, at du må tage en MEGET alvorlig snak med din mand. Hvis han ikke er interesseret i at ændre sig må du handle derefter....

Vi var inde i en god periode da jeg blev gravid. Og så var det også lidt en smutter selv om det til dels var planlagt. 

Jeg ønsker ikke vores børn skal vokse op i et dårligt miljø. Og selv om jeg allermest har lyst til at gå. Så frygter jeg også når vores barn/børn skal være på weekend ved ham. Nu er jeg her til at sørge for de har det godt. Og de får hvad de skal have. Men hvad så når jeg ikke er der. Vil han kunne aflæse behov. Vil han være så indebrændt på mig at han bliver ligeglad med børnene. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

jeg er gift på 4. År og vi har været sammen i 10 år. Vi har et barn sammen og venter et til her i foråret. Vi har hus sammen og to biler og økonomien er god nok. Vi mangler ikke noget.

men jeg er kommet i tvivl om forholdet. Og er også meget i tvivl om jeg skal skrive det her. Men har brug for at lufte mine tanker. Lad mig starte med at sige at jeg absolut ikke selv er perfekt. Det er ingen jo. Jeg har også prøvet at snakke med ham om de ting jeg nævner, men han har ikke i sinde at gøre noget .

jeg står for stort set alt herhjemme. Og når jeg siger alt så mener jeg alt. Når jeg beder ham om noget himler han øjne men efter lidt brok ender han med at gøre det. Han er ikke meget hjemme. Ikke pga meget arbejde men pga skiftende arbejdstider. Når han er hjemme så sidder han ofte foran computer. Og bare sådan noget som at bade vores barn kan irritere ham. Han putter aldrig. Faktisk stritter vores barn fuldstændig imod når far skal bade,børste tænder, eller putte. Jeg tror det skyldes barnet kan mærke han ikke gider, og så det at han ikke er ret meget hjemme. Og det er altid mig meget søger hvis der er noget, hvilket er forståeligt nok.men nu frygter jeg lidt hvordan det bliver med to børn. Jeg kan jo ikke en gang få hjælp til det vi har nu. Det ender ofte med barnet skriger helt ulykkeligt, faren bli er utålmodig og sur, og ja temperament har han også. Dog har han aldrig slået barnet.

jeg kan fornemme vi bestemt heller ikke er enige i opdragelsen. Han er opdraget hårdt (uden slag), men med en far med meget temperament. Og det har virket på ham så det samme gør han her, men jeg er bare ikke enig, g føler lidt vores barn nogen gange er bange for ham.

nu er vi der hvor barnet holder sig for sine ører ved høje lyde eller hvis jeg hæver stemmen. Og jeg frygter lidt det er vores skyld. Jeg kan godt råbe lidt højt hvis jeg bestemt ikke er enig i den måde min mand gør det på, eller hvis jeg føler han er for hård. Og så lyder det bare voldsomt når ens barn græder, ja nærmest skriger hvis han putter.

jeg tænker bare det måske heller ikke er sundt at vokse op i sådan et miljø. Og hvis jeg alle el klarer det meste selv så er det vel ikke så svært at være alene. 

Vores sexliv er gået i stå, og må indrømme at jeg bare føler vi bor sammen lige nu. Jeg fantasere nogen gange om hvordan det vi være at være sammen med andre. 

En af mine bekymringer er også økonomien. Vi har hus sammen og både et bolig lån og realkredit lån. Dem ville han vel overtage hvis vi gik fra hinanden og han blev boende? Så har vi et forbrugslån hvor vi begge står på samt et bil lån hvor kun jeg står på. Men det er bestemt også ham der har lånt pengene. Ville jeg hæfte for begge? Vi har to biler. Begge i hans navn og jeg er ikke interesseret i at få den ene med mig. Det vil være billigere at købe en lille ny bil. 

Men hvad n når vores barn har bopælsadresse her hvor vi er nu. Må jeg så godt flytte med det? 

Jeg ved ikke om jeg ender med at gå og gør jeg bliver det først i det nye år. Men kan bare mærke jeg er kørt træt i der her.

Jeg kan prøve at svare på nogle af dine praktiske spørgsmål. Juridisk hæfter du for de lån, du har skrevet under på, så du vil stadig hæfte for boliglånene, selv om din mand bliver boende i boligen medmindre bank/realkredit vil lade din mand overtage lånene alene, men det er 100% op til dem.

I hæfter begge for forbrugslånet, når I begge har skrevet under på det. Jeg kan forestille mig, at I hæfter solidarisk, så kreditor kan kræve pengene fra den ene af jer, hvis den anden stopper med at betale til lånet.

Du hæfter for bilånet, selv om du mener, at det er lige så meget din mand, der har lånt pengene, men når det kun er dig, der står på lånet, er det også kun dig der hæfter. Når bilerne står i hans navn, kan han beholde dem, så det er et skidt arrangement, at bilen står i hans navn, men gælden i dit, da du så står med en gæld uden at eje den værdigenstand, der er købt for lånet.

Alt dette vil dog delvist blive udlignet, når gæld og aktiver opgøres ved en skilsmisse.

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym

Græsset er grønnest, der hvor man vander det! I skal pleje jeres forhold, genfinde gnisten. Jeg synes ærligt talt du er fej hvis du går uden at give det et ordentligt forsøg. I har valgt at skabe en familie sammen og derved, i mine øjne, forpligter I jer til at forsøge at få det til at fungere, selvom det ikke er lige sjovt hele tiden. Parterapi,  dybe samtaler med hinanden, en romantisk get away... I skylder jeres børn at give det 100% og ikke bare smutte fordi du keder dig og fantasere om andre mænd - koncenter du dig om din egen mand. Tænk på hvorfor du blev vild med ham til at starte med og hans gode siden. Go vind!

Anmeld Citér

18. november 2015

Sprit25

Jeg tænker mest: er du bange for han kunne finde på af slå dine børn? 

Anmeld Citér

18. november 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Sprit25 skriver:

Jeg tænker mest: er du bange for han kunne finde på af slå dine børn? 

Jeg sidder med samme tanke?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.