Genfejl - befrugtning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2015

NogL

Hej! - Jeg fik sidste år at vide, at jeg har en hjerte genfejl, som nogle andre i min familie også har. Jeg er dog rask bærer, så jeg er ikke syg af denne genfejl heldigvis, men den er der, og jeg kan give den videre til mine børn, som måske kan blive syg af denne hjertefejl. Derfor fik vi tilbudt at vi kan få en slags kunstig befrugtning, hvor de så vil vælge de æg fra som har denne genfejl, så vi ligesom stopper at genfejlen gives videre. Min kæreste og jeg har valgt at gøre det på denne måde og vi vil gerne i gang om lidt over et år. Jeg har dog endnu ingen idé om, hvordan dette lige foregår. Jeg skal snakke med en ekspert når jeg engang får en tid, men vil i mellemtiden lige høre om nogen herinde har været igennem lignende behandling? Vil meget gerne høre jeres erfaringer!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

serinasmor

Hej! - Jeg fik sidste år at vide, at jeg har en hjerte genfejl, som nogle andre i min familie også har. Jeg er dog rask bærer, så jeg er ikke syg af denne genfejl heldigvis, men den er der, og jeg kan give den videre til mine børn, som måske kan blive syg af denne hjertefejl. Derfor fik vi tilbudt at vi kan få en slags kunstig befrugtning, hvor de så vil vælge de æg fra som har denne genfejl, så vi ligesom stopper at genfejlen gives videre. Min kæreste og jeg har valgt at gøre det på denne måde og vi vil gerne i gang om lidt over et år. Jeg har dog endnu ingen idé om, hvordan dette lige foregår. Jeg skal snakke med en ekspert når jeg engang får en tid, men vil i mellemtiden lige høre om nogen herinde har været igennem lignende behandling? Vil meget gerne høre jeres erfaringer!

Du vil gennemgå samme procedurer som dem herinde som får reagensglasbehandling (jeg kan ikke huske de rigtige forkortelser) 

Dvs hormoner til dig og dernæst ægudtagning

Kop bag lukket dør til ham  

Æggene befrugtes og der tages en prøve for at se om genfejlen er til stede ..  hvis den er kasseres æggene - hvis den ikke er bliver 1-2 æg sat op ...

(har en bekendt der har været igennem møllen)

Anmeld Citér

18. november 2015

NogL

Okay, tusind tak for svar. Hvad jeg så ikke forstår er, hvorfor jeg skal have hormonbehandlingen/sprøjterne? Er det nødvendigt? 

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym

KamillaA skriver:

Okay, tusind tak for svar. Hvad jeg så ikke forstår er, hvorfor jeg skal have hormonbehandlingen/sprøjterne? Er det nødvendigt? 

Du skal have hormoner for at øge mængden af æg så der faktisk vil være mere end 1-2 æg så man har nogle æg at teste på. 

Når æggene er blevet befrugtet vil man vente på at de deler sig ligesom ved normal IVF, og derefter vil man vente yderligere én dag før end man kan genteste æggene og kan se om der er nogle raske æg at sætte op eller ej. Chancen for raske æg som faktisk deler sig er jo højere jo flere æg man nu har

Anmeld Citér

18. november 2015

Anonym

18. november 2015

NogL

Tak for jeres svar. Jeg er blevet en del klogere på emnet nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.