Forstand på katte - nærmere betegnet deres øjne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. september 2009

Mary

Er her ikke et par stykker der har godt styr på katte??

Vores hankat går pludselig rundt med det ene øje lukket til, og ved nærmere kig kan vi ses at det der såkaldte tredje øjenlåg går hen foran øjet. Jeg kan på nettet læse mig frem til at det kan være maven den er gal med, virusinfektion eller indvoldsorm   Selvfølgelig skal vi ha fat i dyrelægen i morgen, men jeg tænkte bare på om der er nogen her der har hørt om det, eller har prøvet noget lign med deres kat? Er det mon akut? .....tænker at det godt kan vente til i morgen, lige nu ligger han bare og sover. Men han har nemlig nogle næseskrammer også, og jeg vågnede i nat til lyden af katteslåskamp ude i haven. Det sker nu af og til, men han kan vel godt ha fået en på sinkadusen og dermed et rids i øjet eller lign. Øv, ville ønske det ikke var søndag, men en almindelig dag vi kunne ringe til dyrelægen.......  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

6800

Tror jeg ville ringe til dyrelægevagten bare lige for at være sikker....det koster jo ingenting og ringe. Hvis den har været oppe og slogs, kan det godt være fordi den har ridset den....prøv at rense de med kogt vand.

Anmeld

20. september 2009

Mathilde

Hvis det var begge øjne ville jeg gætte på orm.... men når det kun er det ene vil jeg også tro det kan være en skade efter slagsmål.
Man kan altid ringe, men jeg tror jeg ville vente og tage til dyrlæge imorgen og så rense øjet med kogt vand og vat (hvis ellers katten er som den plejer og virker tilpas, samt spiser og drikker)...

God bedring med ham

Anmeld

20. september 2009

Plysbjørnen

Er her ikke et par stykker der har godt styr på katte??

Vores hankat går pludselig rundt med det ene øje lukket til, og ved nærmere kig kan vi ses at det der såkaldte tredje øjenlåg går hen foran øjet. Jeg kan på nettet læse mig frem til at det kan være maven den er gal med, virusinfektion eller indvoldsorm   Selvfølgelig skal vi ha fat i dyrelægen i morgen, men jeg tænkte bare på om der er nogen her der har hørt om det, eller har prøvet noget lign med deres kat? Er det mon akut? .....tænker at det godt kan vente til i morgen, lige nu ligger han bare og sover. Men han har nemlig nogle næseskrammer også, og jeg vågnede i nat til lyden af katteslåskamp ude i haven. Det sker nu af og til, men han kan vel godt ha fået en på sinkadusen og dermed et rids i øjet eller lign. Øv, ville ønske det ikke var søndag, men en almindelig dag vi kunne ringe til dyrelægen.......  

Hvor når er den sidst blevet ormebehandlet???

Udendørs katte skal helst ormebehandles en gang i året, da de jo ofte fanger dyr.

Anmeld

20. september 2009

Mullemus86

Hej.. Har selv haft tre ude-hankatte.. De har alle tre haft det sådan med øjet på et eller andet tidspunkt, i sammenhæng med andre småskader pga. slagsmål.. Jeg har haft lavet noget kamille the, kølet det af og derefter "dryppet" øjet med det, et par dage i træk.. Det har virket på mine katte.. Har aldrig hørt, at det skulle være et symptom på orm.. Mine katte har haft orm og har ikke haft noget med øjnene af den grund..?
Så, jeg ville nok gøre som nævnt, og se tiden an et par dage, før jeg bestilte tid hos dyrlægen..
God bedring med ham..
// Alice

Anmeld

20. september 2009

Plysbjørnen

Mullemus86 skriver:

Hej.. Har selv haft tre ude-hankatte.. De har alle tre haft det sådan med øjet på et eller andet tidspunkt, i sammenhæng med andre småskader pga. slagsmål.. Jeg har haft lavet noget kamille the, kølet det af og derefter "dryppet" øjet med det, et par dage i træk.. Det har virket på mine katte.. Har aldrig hørt, at det skulle være et symptom på orm.. Mine katte har haft orm og har ikke haft noget med øjnene af den grund..?
Så, jeg ville nok gøre som nævnt, og se tiden an et par dage, før jeg bestilte tid hos dyrlægen..
God bedring med ham..
// Alice

Det var bare hvad jeg fik afvide da en af mine katte havde samme symptom, og den fik ormebehandling, og så gik det væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.