Jeg er blevet forladt og er gravid. HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
8 svar
16 synes godt om
17. november 2015

Mjlf89

Hej alle.

1. Er der nogle af jer der kender til regler ang. om faren har krav på, at komme med til undersøgelser, fødsler mv? Og hvordan er reglerne med forældremyndigheden osv?
    Jeg står i den skrækkelige uudholdelige situation, at min kæreste har forladt mig i morges. Jeg er fuldstændigt ude af den, og hele min verden ramler sammen. Han ødelægger mit liv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Rockertand

Mjlf89 skriver:

Hej alle.

1. Er der nogle af jer der kender til regler ang. om faren har krav på, at komme med til undersøgelser, fødsler mv? Og hvordan er reglerne med forældremyndigheden osv?
    Jeg står i den skrækkelige uudholdelige situation, at min kæreste har forladt mig i morges. Jeg er fuldstændigt ude af den, og hele min verden ramler sammen. Han ødelægger mit liv.

Du bestemmer indtil barnet er født, derefter er det Statsforvaltningens afgørelse, hvis I ikke kan finde ud af det sammen.

Hvor langt er du henne - og er der ikke mulighed for, at han vender tilbage?

Det er rigtig mange år, man skal igennem, hvis der konstant er uenigheder, skænderier og sabotage, men der er selvfølgelig også nogle, der kan finde ud af det, håber det sidste bliver gældende for jer.

Anmeld Citér

17. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Sikke en frygtelig situation af få knust sit hjerte, midt i en sårbar og vigtig tid. Jeg er meget ked af det op jeres vegne.

Jeg tænker at det hele er meget friskt, og at hjerne og hjerte lige nu kører i panik og overlevelse. Det er sjældent i disse situationer, at man træffer gode beslutninger. Træk stikket, gem dig hos nogle du holder af, ras ud, græd og skæld ud hos dine nærmeste. Lad manden være - og lad ham om at tage kontakt, hvis han ønsker.

Selvom det hele raser rundt, og selvom der på sigt er mange praktiske og følelsesmæssige beslutninger I skal træffe, kan alt dette godt vente. Han har ikke nogen rettigheder før barnet er født - men det er jo jeres fælles barn og dennes fremtid det hele gælder, som det er alt-afgørende at I får så godt et samarbejde som overhovedet muligt - til trods for knuste følelser og drømme.

Vent med at træffe beslutninger eller sige ting, som ikke kan tages tilbage. For jeres barns skyld.

Alle de bedste tanker til dig.

Anmeld Citér

17. november 2015

anjo01

Mjlf89 skriver:

Hej alle.

Først og fremmest skal du have et stort kram! 

Han har ikke krav på at komme med til diverse undersøgelser eller til fødslen. Så længe barnet ikke er født, er det 100% dig der bestemmer. Såfremt I har fællrd adresse får I også fælles forældremyndighed. 

Hvor langt er du henne?

kan han være gået i panik pga baby og evt komme på andre tanker?

Anmeld Citér

17. november 2015

Fremad

Selvom du står med knust hjerte nu...så husk på han har forladt dig og ikke sit barn... 

I har stadig et barn der skal samarbejdes om, og i sådan en grad at jeres egne konflikter sprede følser skal pakkes væk når det omhandler barnet... 

Anmeld Citér

17. november 2015

Mjlf89

Rockertand skriver:

Du bestemmer indtil barnet er født, derefter er det Statsforvaltningens afgørelse, hvis I ikke kan finde ud af det sammen.

Hvor langt er du henne - og er der ikke mulighed for, at han vender tilbage?

Det er rigtig mange år, man skal igennem, hvis der konstant er uenigheder, skænderier og sabotage, men der er selvfølgelig også nogle, der kan finde ud af det, håber det sidste bliver gældende for jer.

Jeg er 17+3.

Igennem vores forhold, har hans bedste veninde skabt problemer for os. Han har holdt hende hemmelig, jeg måtte ikke møde hende, han skulle altid tale med hende, når vi var på ferier, til middag, i sommerhus mv. Han har løjet omkring hvem han var sammen med, for at skulle ses med hende, han har valgt hende frem for mig f.eks. på valentinea dag, hvor jeg havde arrangeret middag og overnatning. Hun har siddet og talt dårligt om mig, til nogle andre piger, hvor jeg har fundet ud af det via hans beskeder (ved godt det er forkert at snage), samt at jeg har hørt det, da de personer hun har fortalt det til har jeg fælles veninder med. Hun har skabt utrolig mange problemer. Vi endte med at gå i parterapi pga det. Og pga mistillid og løgne. Men han gad ikke mere efter 2 sessioner. Det hjalp ikke ifølge ham. Der udover har han delt seng med en anden veninde på Roskilde, og fortalt alle at det skulle holdes hemmeligt for mig. Jeg har siddet og læst sms'er, hvor han skriver at det var at gå over stregen selvom det var uskyldigt. Jeg endte med at stille ham det ultimatum om, at han måtte vælge mellem hans bedste veninde eller mig og vores barn. Og han har valgt hende. Han vender desværre ikke tilbage. Det ved jeg med garanti. 

Jeg har en ADD diagnose. Han har sagt, at han vil gøre alt for, at jeg ikke får noget med vores barn at gøre, og han vil bruge alt imod mig. Han sagde:" Lad os se hvem der får forældremyndigheden, når de har læst i din journal!".

Han er modbydelig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre?!

Anmeld Citér

17. november 2015

Mjlf89

Jeg er 17+3.

Igennem vores forhold, har hans bedste veninde skabt problemer for os. Han har holdt hende hemmelig, jeg måtte ikke møde hende, han skulle altid tale med hende, når vi var på ferier, til middag, i sommerhus mv. Han har løjet omkring hvem han var sammen med, for at skulle ses med hende, han har valgt hende frem for mig f.eks. på valentinea dag, hvor jeg havde arrangeret middag og overnatning. Hun har siddet og talt dårligt om mig, til nogle andre piger, hvor jeg har fundet ud af det via hans beskeder (ved godt det er forkert at snage), samt at jeg har hørt det, da de personer hun har fortalt det til har jeg fælles veninder med. Hun har skabt utrolig mange problemer. Vi endte med at gå i parterapi pga det. Og pga mistillid og løgne. Men han gad ikke mere efter 2 sessioner. Det hjalp ikke ifølge ham. Der udover har han delt seng med en anden veninde på Roskilde, og fortalt alle at det skulle holdes hemmeligt for mig. Jeg har siddet og læst sms'er, hvor han skriver at det var at gå over stregen selvom det var uskyldigt. Jeg endte med at stille ham det ultimatum om, at han måtte vælge mellem hans bedste veninde eller mig og vores barn. Og han har valgt hende. Han vender desværre ikke tilbage. Det ved jeg med garanti.

Jeg har en ADD diagnose. Han har sagt, at han vil gøre alt for, at jeg ikke får noget med vores barn at gøre, og han vil bruge alt imod mig. Han sagde:" Lad os se hvem der får forældremyndigheden, når de har læst i din journal!".

Anmeld Citér

17. november 2015

SandraXOXO

Mjlf89 skriver:

Jeg er 17+3.

Søde ven, hvorfor har du dog valgt at blive gravid med sådan en klaphat? Han er da ikke typen man starter familie med. Skynd dig at komme over ham, så du kan være den modne og voksne - det har jeres barn brug for. Jeg har selv ADD og en fin misbrugshistorie bag mig, og selfølgelig blev der holdt lidt ekstra godt øje med mig da jeg fik mig første barn, og tilmed var jeg kun 18 år, men det var aldrig på tale at folk med add ville være dårligere forældre end alle andre og kommunen lader fortid være fortid så længe man passer sin baby godt, så din eks skal bare knytte sylten. Ignorer ham når han snakker grimt. Hvis han vil se og hører om scanninger osv må han sku tale pænt. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Rockertand

Mjlf89 skriver:

Jeg er 17+3.

Øv. 

Jeg kan kun råde dig til at være den voksne 1000% hele vejen igennem, det vil sige, at uanset hvad han byder dig, uanset hvordan han skaber sig, så tænker du, at det ikke har noget med dig at gøre, og at det vil gavne jeres barn, hvis du holder din sti fri.

Du taler og skriver pænt og neutralt til ham hele vejen igennem, du kommunikerer udelukkende omkring jeres barn og dets behov, du blander dig udenom, hvad han laver eller ikke laver med jeres barn (med mindre det selvfølgelig er direkte skadeligt), han kan muligvis være typen, hvor jeres barn skal møde en ny kæreste hver 3. måned, sådanne ting noterer du stiltiende ned, så du kan gå tilbage og se et mønster, hvis jeres barn udviser tegn på utryghed eller lignende, du koncentrerer dig udelukkende om jeres barns velbefindende og ignorerer ham fuldt ud, hvis han sviner dig til, - ved trusler skal du naturligvis overlade beviser til politiet.

Vigtigst af alt - du skal nok komme igennem det, dit liv er lige blevet meget mere besværligt og psykisk drænende gennem de næste mange år, men du kommer videre og får også en ny kæreste engang, så fat mod 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.