Mjlf89 skriver:
Jeg er 17+3.
Igennem vores forhold, har hans bedste veninde skabt problemer for os. Han har holdt hende hemmelig, jeg måtte ikke møde hende, han skulle altid tale med hende, når vi var på ferier, til middag, i sommerhus mv. Han har løjet omkring hvem han var sammen med, for at skulle ses med hende, han har valgt hende frem for mig f.eks. på valentinea dag, hvor jeg havde arrangeret middag og overnatning. Hun har siddet og talt dårligt om mig, til nogle andre piger, hvor jeg har fundet ud af det via hans beskeder (ved godt det er forkert at snage), samt at jeg har hørt det, da de personer hun har fortalt det til har jeg fælles veninder med. Hun har skabt utrolig mange problemer. Vi endte med at gå i parterapi pga det. Og pga mistillid og løgne. Men han gad ikke mere efter 2 sessioner. Det hjalp ikke ifølge ham. Der udover har han delt seng med en anden veninde på Roskilde, og fortalt alle at det skulle holdes hemmeligt for mig. Jeg har siddet og læst sms'er, hvor han skriver at det var at gå over stregen selvom det var uskyldigt. Jeg endte med at stille ham det ultimatum om, at han måtte vælge mellem hans bedste veninde eller mig og vores barn. Og han har valgt hende. Han vender desværre ikke tilbage. Det ved jeg med garanti.
Jeg har en ADD diagnose. Han har sagt, at han vil gøre alt for, at jeg ikke får noget med vores barn at gøre, og han vil bruge alt imod mig. Han sagde:" Lad os se hvem der får forældremyndigheden, når de har læst i din journal!".
Han er modbydelig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre?!
Øv.
Jeg kan kun råde dig til at være den voksne 1000% hele vejen igennem, det vil sige, at uanset hvad han byder dig, uanset hvordan han skaber sig, så tænker du, at det ikke har noget med dig at gøre, og at det vil gavne jeres barn, hvis du holder din sti fri.
Du taler og skriver pænt og neutralt til ham hele vejen igennem, du kommunikerer udelukkende omkring jeres barn og dets behov, du blander dig udenom, hvad han laver eller ikke laver med jeres barn (med mindre det selvfølgelig er direkte skadeligt), han kan muligvis være typen, hvor jeres barn skal møde en ny kæreste hver 3. måned, sådanne ting noterer du stiltiende ned, så du kan gå tilbage og se et mønster, hvis jeres barn udviser tegn på utryghed eller lignende, du koncentrerer dig udelukkende om jeres barns velbefindende og ignorerer ham fuldt ud, hvis han sviner dig til, - ved trusler skal du naturligvis overlade beviser til politiet.
Vigtigst af alt - du skal nok komme igennem det, dit liv er lige blevet meget mere besværligt og psykisk drænende gennem de næste mange år, men du kommer videre og får også en ny kæreste engang, så fat mod