Forklare børn om terro. Hvilken alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

290 visninger
6 svar
2 synes godt om
16. november 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg aflever thea i skole her til morgen, går snakken vældigt omkring det der er sket i Paris i fredags.

Flere af børnene fortæller at der er 120 døde og måske enda flere. At de er blevet skudt eller sprunget i luften af mænd med bomber, af nogle mænd der er syge i hovedet osv.

De er godt klar over at verden er i krig, men hvor meget ska/ ka man forklar børn på 6-7 år omkring de ting der feks er sket i weekenden?

Her har vi ik snakket om, fordi det er ik noget der ska fylde i hendes hovede, men ka da se at vi måske er lidt bagud på det område.. 

Hva gør i med jeres børn i den alder? Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2015

MediaAnarchy

StineW79 skriver:

Da jeg aflever thea i skole her til morgen, går snakken vældigt omkring det der er sket i Paris i fredags.

Flere af børnene fortæller at der er 120 døde og måske enda flere. At de er blevet skudt eller sprunget i luften af mænd med bomber, af nogle mænd der er syge i hovedet osv.

De er godt klar over at verden er i krig, men hvor meget ska/ ka man forklar børn på 6-7 år omkring de ting der feks er sket i weekenden?

Her har vi ik snakket om, fordi det er ik noget der ska fylde i hendes hovede, men ka da se at vi måske er lidt bagud på det område.. 

Jeg kan ikke give dig et rigtig svar. Men jeg synes også det er vigtigt, at man taler om det der hjemme, så de ikke kun har deres viden fra sladder i skolen. DR har skrevet nogle råd ned:

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/levnu/boern/tal-med-dit-barn-om-terror-og-krig 

Anmeld Citér

16. november 2015

Sprit25

Det er enormt vigtigt du taler med dine børn om det, så de ikke danner billeder i deres hoved. Min datter er kun 2 og jeg tænker da tit over hvordan man forklarer noget man ikke selv forstår...

Anmeld Citér

16. november 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har ikke talt med vores børn om det - de er 6 og 8 år. Jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle fortælle dem noget.

Anmeld Citér

16. november 2015

Pikku Myy

StineW79 skriver:

Jeg har endnu ikke snakket med min søn (7 år) om det. Der har ikke været en anledning, og jeg tror det vil blive alt for stort hvis jeg sætter mig ned og siger "nu skal du høre ...". Hvis det er mig der starter, vil det også tage udgangspunkt i mine tanker, istedet for hans. Og så er det netop at der kan komme alt for mange tanker inde i et lille hoved.

Min søn er generelt rimelig god til at få sat ord på hvad der rumsterer inde i sit hoved og få det snakket igennem, så jeg frygter ikke uoprettelig "skade", hvis han får det at vide af nogle børn i klassen.

Anmeld Citér

16. november 2015

1977

Profilbillede for 1977
StineW79 skriver:

Jeg vil klart anbefale jer at se ultra nyt kl 18 i aften. Det er nyheder i børnehøjde og så svar på de spørgsmål som bliver stillet. 

Anmeld Citér

16. november 2015

Bshizzle

Jeg syntes osse det er meget vigtigt at børnene får besked på hvad der sker så de ikke får et forkert billede. 

Selv mine drenge på 4 og 9 år har fået besked hvad der er sket. 

Selvfølgelig ikke for mange grimme detaljer, men de ved at der har været terror og folk er døde. 

Nu læste jeg lige en skrev der ville komme noget på Ultra i aften henholdt til børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.