Jeg kan kun amme på et bryst. Har været til en ammerådgiver flere gange og det andet bryst kan min søn slet ikke amme på så jeg har opgivet. Jeg har massere af mælk i det bryst der ammes fra og min søn tar fint på.
Problemet er bare at min søns hoved er forskellig nu i siderne fordi han kun lægges til i den ene side...
Hva gør jeg???
Catrines svar
Jeg vil anbefale dig at prøve nogle andre ammestillinger. I tvillingestillingen vil din søns hoved hvile på den modsatte side. Du kan også amme i den stilling der hedder laid-back amning. Prøv at gøre det hver anden gang du ammer.
Hvis din søn tilmed mest drejer hovedet til den ene side (fx når han sover), så vil jeg anbefale dig at tage ham til en kiropraktor, da det så kan være at han har en låst nakkehvirvel.
Mange hilsner Catrine
Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.
Forældre og Fødsel: fogf.dk
Anmeld
Citér