Eksperthjælp: Akut ks igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. november 2015

Karina Isolde Balslev

Hejsa!
Jeg har to for tidligt fødte drenge.
Den første fra uge 33, hvor mit vand gik ligepludselig.. den anden fra uge 29+1, min moderkage løsnede sig... Jeg fik akutte kejsersnit med dem begge... Jeg er nu gravid igen, og jeg ville høre hvor stor risiko der er for at jeg får akut kejsersnit igen?
Kan man måske sige om det så vil blive tidligere end uge 29? Eller imellem 29 og 33 uge?
Jeg er ikke særlig langt henne endnu...
Håber du kan hjælpe mig

Karinas svar

Kære Mom2Two

Tillykke med en treer på vej

Eftersom du har to ks i bagagen er risikoen for endnu et ks foreliggende. Jeg har ikke et procenttal på hvor stor risikoen er. 

Hvad jeg vil opfordre dig til at fokusere på er FOREBYGGELSE.

Hvad kan du selv gøre og få hjælp til at gøre for at forebygge endnu et ks og hvad kan du selv gøre for at kunne bære din nye baby længere? 

Har du nogle uopdagede infektioner? eller vitamin/mineral-mangler? eller sygdomme som fx lavt stofskifte?
Det kan du få målt hos din egen læge.

Får du sund og nærende kost og tilskud der støtter din krop og giver baby gode byggesten?
Det kan du få hjælp til hos en ernæringsterapeut/kostvejleder. 

Har du ubalancer i kroppen fx dårlig tarmflora, forstoppelse, oppustet mave, ildelugtende afføring? 
Det har betydning for dit næringsoptag og udskillelse af affaldsstoffer og dermed også for baby. Det kan du også få hjælp til hos en ernæringsterapeut/kostvejleder. 

Du skriver, at henholdsvis vandet gik og moderkagen løsnede sig. Både fosterhinder og moderkage består af væv som bl.a. er opbygget af proteiner. 
Får du nok proteiner? Og kan du optage dem du får? 

Jeg håber du har mod på at efterforske alt det du selv kan gøre for at 'komme i mål' med at undgå ks og bære baby noget længere, og jeg ønsker dig alt det bedste på din rejse. 

De bedste hilsner

Karina Isolde

Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.

Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.