Minimumsvægt ved vaginal fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2015

Dididiva

Er der et klogt hoved der ved hvor grænsen går når det handler om minimumsvægt på baby ved en vaginal fødsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2015

Anonym

Jeg ved ikke hvor grænsen går, men min venindes dreng vejede lidt over 5 kg og hun fødte vaginalt.

Anmeld Citér

14. november 2015

Bak

Dididiva skriver:

Er der et klogt hoved der ved hvor grænsen går når det handler om minimumsvægt på baby ved en vaginal fødsel?

Det findes ikke en minimums vægt ved vaginal fødsel. Det handler om hvorvidt barnet har det godt og er stærkt nok. 

Anmeld Citér

14. november 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Minimumsvægt? Altså senaborter bliver jo født vaginalt, og de kan ligge nede på 300g. 

Hvad tænker du siden du spørger? 

Anmeld Citér

15. november 2015

Dididiva

Mor11 skriver:

Minimumsvægt? Altså senaborter bliver jo født vaginalt, og de kan ligge nede på 300g. 

Hvad tænker du siden du spørger? 

Jeg har været tæt på at gå i fødsel et par gange, og min læge siger hun er for lille til at klare presset ved en vaginal fødsel. En veninde havde en baby på lige over 1800g som måtte ud ved KS fordi han også var for lille til presset. Derfor må der vel være et minimumskrav.

Anmeld Citér

15. november 2015

Bak

Dididiva skriver:

Jeg har været tæt på at gå i fødsel et par gange, og min læge siger hun er for lille til at klare presset ved en vaginal fødsel. En veninde havde en baby på lige over 1800g som måtte ud ved KS fordi han også var for lille til presset. Derfor må der vel være et minimumskrav.

Man kan ikke sætte en minimumsvægt på, det handler mere om, hvor stærk de vurderer barnet til at være og hvor hurtigt de mener, barnet skal ud. Hvor langt er du henne da? 

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor grænsen går, men min venindes dreng vejede lidt over 5 kg og hun fødte vaginalt.

Jeg har misforstået dit indlæg. Beklager. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Klumpe-dumpe

Dididiva skriver:

Min datter blev skudt til 1403g og jeg blev sat igang. Så nej der er altså ikke en min. Vægt. Der er jo mange fordele ved barnet bliver født  vaginalt. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Dididiva

Bak skriver:

Man kan ikke sætte en minimumsvægt på, det handler mere om, hvor stærk de vurderer barnet til at være og hvor hurtigt de mener, barnet skal ud. Hvor langt er du henne da? 

Jeg er 30+4. Tror jeg må spørge min læge om hun mener der er et minimumskrav. Kunne bare være dejligt, at vide hvornår jeg er kommet over grænsen for KS.

Anmeld Citér

15. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Dididiva skriver:

Jeg er 30+4. Tror jeg må spørge min læge om hun mener der er et minimumskrav. Kunne bare være dejligt, at vide hvornår jeg er kommet over grænsen for KS.

Jeg tror altså ikke der er nogen minimumsvægt. 

Min søster fik kejsersnit da hun var 30 uger henne,MEN det var altså ikke pga. Vægten men fordi han skulle ud HURTIGT. 

Jeg tror, det handler om hvordan barnet har det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.