Vi fik vores første to mens jeg var under uddannelse. Da jeg lige blev færdiguddannet blev jeg uplanlagt gravid med tredje barn, som kommer til februar. Vi har altid gerne ville have tre børn men ikke inden jeg var i fast job og vi havde købt hus. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Vi bor en en billig 4 værelses lejlighed og skal nok kunne leve her et til to år indtil jeg kommer i job. Derefter må vi sparre op til at kunne købe hus og købe billige end vi nok havde drømt om.
Ift institution får man 50 procent rabat på de to billigste dagtilbudspladser og skal betale fuld pris på den dyreste. Dermed skal vi af med 5000 kr det år hvor vi har to i dagpleje og en i børnehave. Dernæst falder det til 4200 når den mellemste rykker i skole og dus samt den mellemste i børnehaven. Det bliver en dyr post.
Der er jo børne unge ydelse hver kvartal hvor vi til næste år vil få 12000 kr i kvartalet. De bliver smidt på opsparing og til institutionsbetaling.
Ift mad og husholdning lever vi for 1000 kr om ugen efter en madplan, hvor vi på nuværende tidspunkt altid har overskud, så det bliver ikke ændret når den næste kommer :-)
Man må jo prioritere lidt men lykken sidder ikke i stor bil og mursten!
Anmeld
Citér