2 æg ved ægudtagning - Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.849 visninger
16 svar
3 synes godt om
13. november 2015

Sophie90

Jeg har været til ægudtagning idag, og havde på forhånd fået at vide at jeg "kun" havde 4 store ægblære, så havde egentlig ikke forventet så meget, så er ret egentlig rimelig glad.  
Men ville høre om der var andre herinde der havde "guld-ægget" i blandt bare 2 æg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2015

esioul

Sophie90 skriver:

Jeg har været til ægudtagning idag, og havde på forhånd fået at vide at jeg "kun" havde 4 store ægblære, så havde egentlig ikke forventet så meget, så er ret egentlig rimelig glad.  
Men ville høre om der var andre herinde der havde "guld-ægget" i blandt bare 2 æg? 

Det kan være meget sårbart med så få æg, men chancen er der bestemt. 

Har du været i lang eller kort? og hvor mange enheder har du fået? 

Anmeld Citér

13. november 2015

Sophie90

esioul skriver:

Det kan være meget sårbart med så få æg, men chancen er der bestemt. 

Har du været i lang eller kort? og hvor mange enheder har du fået? 

Ja, det er det jo desværre.  
Men fik også kun 150 enheder puregon i kort protokol, og blev sat op til 200, også voksede de rigtig fint de 4 blærer.
Men de snakker bare om det på klinikken som om at der "selvfølgelig" er æg til oplægning på mandag, tør bare virkelig ikke tro på det! 

Anmeld Citér

13. november 2015

esioul

Sophie90 skriver:

Ja, det er det jo desværre.  
Men fik også kun 150 enheder puregon i kort protokol, og blev sat op til 200, også voksede de rigtig fint de 4 blærer.
Men de snakker bare om det på klinikken som om at der "selvfølgelig" er æg til oplægning på mandag, tør bare virkelig ikke tro på det! 

Det kan de hvis ikke bare lige love. 

Der er en lang proces inden de er "klar". Bliver de befrugtet og deler de sig som de skal. 

Kender en der fik 13 ud, hvor kun et duede. 

Kender også en der kun havde et hvor det duede og blev til en graviditet. 

Der er så mange faktorer der spiller ind, men man kan være heldig.

Det lyder ikke til du har reageret for godt på det hormon. Tit starter de på 150 IE, vurderet ud fra at man er ung og muligvis intet fejler. Men ikke alle reagerer lige godt på hormon. Der findes heldigvis andet og højere doser ... så håbet er bestemt ikke ude uanset 

Anmeld Citér

13. november 2015

Jn81

Sophie90 skriver:

Jeg har været igennem 6 æu... Og det har været meget forskelligt, hvor meget der kom ud af det... Har prøvet at få 16 æg ud og kun 5 blev befrugtet... Blev ikke gravid... 

Mit sidste forsøg fik jeg 3 æg ud... De blev alle befrugtet, fik lagt 2 op og det sidste var ikke egnet til nedfrysning... Jeg har før flere gange fået 2 æg op uden gevinst... Så var lidt frygtende til den sidste æo... Men altså.... 11 gang (5 iui og 6 IVF/ICSI) var lykkens gang for os.... Begge æg satte sig fast... Jeg har 2 små piger i mine arme om ca 3 1/2 uge... 

Anmeld Citér

13. november 2015

Becks

Jeg var igennem kort protokol..

havde 4 store æggeblærer dagen før ÆU..

Ved ÆU var der kun 1 æg, de andre blærer var tomme..

2 dage efter ringer de, og det er blevet befrugtet, jeg er nu 28+2 med en lille pige <3

Anmeld Citér

13. november 2015

Carina:-)

Det kan sagten sgå godt En veninde på 42 fik taget et sølle æg ud men det ene æg blev til en datter 9 mdr senere :) 

Og hun var velog mærket jo altså ikke en ung "høne" så tro på det . 

Og synes da jeg har hørt at mange æg ikke er ensbetydene med gode æg så jeg ville fokusere på at der er to æg og der kun skal et til en baby 

Anmeld Citér

13. november 2015

Carina:-)

Becks skriver:

Jeg var igennem kort protokol..

havde 4 store æggeblærer dagen før ÆU..

Ved ÆU var der kun 1 æg, de andre blærer var tomme..

2 dage efter ringer de, og det er blevet befrugtet, jeg er nu 28+2 med en lille pige <3

Hold op tiden går stærkt - så er der ikke længe til 

Synes lige du var blevet gravid 

Anmeld Citér

13. november 2015

Sophie90

esioul skriver:

Det kan de hvis ikke bare lige love. 

Der er en lang proces inden de er "klar". Bliver de befrugtet og deler de sig som de skal. 

Kender en der fik 13 ud, hvor kun et duede. 

Kender også en der kun havde et hvor det duede og blev til en graviditet. 

Der er så mange faktorer der spiller ind, men man kan være heldig.

Det lyder ikke til du har reageret for godt på det hormon. Tit starter de på 150 IE, vurderet ud fra at man er ung og muligvis intet fejler. Men ikke alle reagerer lige godt på hormon. Der findes heldigvis andet og højere doser ... så håbet er bestemt ikke ude uanset 

Ja, det er jo lige det.. Det er så individuelt, men alligevel forsøger man at finde nogle at sammenligne med (hvilket jo egentlig ikke giver den store mening, men det er nok meget menneskeligt hehe).. 
Nej, altså på de 200 enheder, sagde hun de var vokset rigtig hurtigt og stabilt de 3 af æggene og det var ret sjælendt på kort protokol at de voksede sammen..
Nej, og vi tager bare en tur til, og en til hvis det skulle være  

Anmeld Citér

13. november 2015

Sophie90

Jn81 skriver:

Jeg har været igennem 6 æu... Og det har været meget forskelligt, hvor meget der kom ud af det... Har prøvet at få 16 æg ud og kun 5 blev befrugtet... Blev ikke gravid... 

Mit sidste forsøg fik jeg 3 æg ud... De blev alle befrugtet, fik lagt 2 op og det sidste var ikke egnet til nedfrysning... Jeg har før flere gange fået 2 æg op uden gevinst... Så var lidt frygtende til den sidste æo... Men altså.... 11 gang (5 iui og 6 IVF/ICSI) var lykkens gang for os.... Begge æg satte sig fast... Jeg har 2 små piger i mine arme om ca 3 1/2 uge... 

Hold da op en rejse i har været igennem, hvor er det bare dejligt for jer at i endelig er i mål!  
Men ja, det er jo så forskelligt, men havde faktisk ikke forventet at ventetiden ville være den værste, men det oplever jeg lidt nu.. 
Heldigvis har vi jule-hygge planer for weekenden, så tankerne ikke får frit spil på samme måde  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.