At bage som aktivitet i en børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.326 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2015

Anonym trådstarter

Hej, jeg er i min anden praktik på pædagoguddannelsen, jeg skal finde på en aktivitet som jeg skal foretage mig med en mindre gruppe børn i den børnehave jeg er i. Jeg påtænker at bage kanelsnegle.

Hvad tænker i om det og hvad tror i at jeres børn ville få ud af det rent læringsmæssigt ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg tænker hvor mange børn skal være med, og hvor gamle er de? Dem på 3-4 år kan måske ikke lige nødvendigvis holde koncentrationen så længe ad gangen, så hvis der er ret mange tror jeg ikke det bliver til de vilde resultater. Så enten meget lille gruppe eller også skal det være de ældste børn for at de skal få noget ud af det.

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Jeg tænker hvor mange børn skal være med, og hvor gamle er de? Dem på 3-4 år kan måske ikke lige nødvendigvis holde koncentrationen så længe ad gangen, så hvis der er ret mange tror jeg ikke det bliver til de vilde resultater. Så enten meget lille gruppe eller også skal det være de ældste børn for at de skal få noget ud af det.

Jeg tænker nogle af dem fra skolegruppen og 1-2 børn. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej, jeg er i min anden praktik på pædagoguddannelsen, jeg skal finde på en aktivitet som jeg skal foretage mig med en mindre gruppe børn i den børnehave jeg er i. Jeg påtænker at bage kanelsnegle.

Hvad tænker i om det og hvad tror i at jeres børn ville få ud af det rent læringsmæssigt ?

Det kommer jo an på hvad du ønsker at få ud af aktiviteten?

altså er der noget i relationerne børnene imellem som denne aktivitet kunne forbedre eller er det samarbejde eller noget andet du tænker. 

Hvis jeg var dig ville jeg vende den, altså sige jeg ser de her problematikker, hvilke aktiviteter kan afhjælpe/forbedre disse, istedet for at finde en aktivitet først for så at finde ud af hvad der kan gavne

Anmeld Citér

13. november 2015

Mettefpigen

Personligt lyder det som en god idé  Min søn som er 4 år og jeg har bagt i flere år og han elsker det ☺

Anmeld Citér

13. november 2015

o1Mutte

Hvad med at bage muffins og lade børnene pynte med glasur og krymmel i flotte farver?  

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer jo an på hvad du ønsker at få ud af aktiviteten?

altså er der noget i relationerne børnene imellem som denne aktivitet kunne forbedre eller er det samarbejde eller noget andet du tænker. 

Hvis jeg var dig ville jeg vende den, altså sige jeg ser de her problematikker, hvilke aktiviteter kan afhjælpe/forbedre disse, istedet for at finde en aktivitet først for så at finde ud af hvad der kan gavne

Hovedtemaet i vores praktik er relationer.

I forhold til aktiviteten tænker jeg at inddrage fælles 3.

Samt sansestumulering. Et af de børn jeg tænker skal deltage i altiviteten virker ofte rastløs, i disse situationer kan barnet finde på "unoder" jeg tænker at barnet derfor kunne have brug for at blive stimuleret noget mere i institutionen.

Anmeld Citér

13. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det tror jeg de ville synes er sjovt. 

Jeg lavede decoupage da jeg var i praktik i en børnehave. 

Anmeld Citér

13. november 2015

EnGodMor

Absolut en super go aktivitet.

Anmeld Citér

13. november 2015

fruD

Jeg synes der skal mere kød på når det er din anden praktik. Fin ide med det fælles trejde og at vælge en rodløs. Men jeg tror du skal lave det som et længere forløb hvis du skal kunne evaluere ordentligt på det. 

God fornøjelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.