Trodsalderen, selvstændighedsalderen, 3-års krisen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.719 visninger
2 svar
1 synes godt om
12. november 2015

Mor til 3 piger

Jeg har en pige på 4 år, som er mit 3. barn. Hun er skøn og sød....meeen hun har en vilje, som er ved at drive vores familie til vanvid.... Jeg har haft 2 andre børn gennem trodsalderen, men min yngstebarnet sætter alle rekorder....

Hvad er jeres erfaringer med viljestærke børn? 

http://applaus.bloggersdelight.dk/3-aars-krisen-trodsalderen-selvstaendighedsalderen/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Leneur

Applaus skriver:

Jeg har en pige på 4 år, som er mit 3. barn. Hun er skøn og sød....meeen hun har en vilje, som er ved at drive vores familie til vanvid.... Jeg har haft 2 andre børn gennem trodsalderen, men min yngstebarnet sætter alle rekorder....

Hvad er jeres erfaringer med viljestærke børn? 

http://applaus.bloggersdelight.dk/3-aars-krisen-trodsalderen-selvstaendighedsalderen/

Enten har jeg fortrængt hvor slemt det var med min datter eller også var det bare ikke så slemt. Jeg kan huske det med tøjet, når hun også ville have prinsessekjolen på og skreg lidt af mig, så sagde jeg at hun enten kunne komme i børnehave i nattøjet eller vælge et af de 3 sæt tøj der var lagt frem. Hun syntes så heldigvis at det ville være pinligt med nattøjet og det at hun havde mulighed for at være medbestemmende i valget af tøj, gjorde at det ikke blev værre.

Så var der det der med at holde i hånd, når vi gik ude i trafikken og hun ikke ville det og hun bare kastede sig ned og skreg og blev en flitsbue, jamen så trak jeg vejret dybt ind og lod hende gøre det om det så tog 10 min inden hun blev klar til at holde mig i hånden igen og gå videre, måtte det være sådan. Tror hun prøvede det nummer max 5 gange, så fandt hun ud af der ikke var noget at gøre. Det samme i butikkerne, når jeg sagde nej til noget hun gerne ville have. Jeg blev eminent god til at ignorere de blikke vi nogengange fik men det virkede jo, for det holdte også hurtigt igen 

Anmeld Citér

12. november 2015

Mettefpigen

Her har der været perioder med prøvelser på ALT! Han ville bestemme!!! Lige fra at få tøj på om morgen til hvad vi skulle handle ind... Råb og skrig fra morgen til aften.... Puhaa.... ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.