Jeg står i den situation at jeg er blevet skilt for nyligt. Med i skilsmissen fik jeg en nyere bil som vi havde købt sammen for to år siden, den stod nemlig i mit navn.
Nu har vi været i kontakt med Santander af flere omgange da jeg ikke har råd til at beholde bilen, og de vil åbenbart ikke lade min eksmand overtage lånet på trods af at han har været med til at finansiere bilen i de første to år vi havde den. Han har også været med til at lægge udbetaling osv på den, men han vil skulle betale en skyhøj rente ved overtagelse, og dermed bliver bilen dyrere i afdrag for ham end jeg betaler nu.
Da vi købte bilen dengang blev der dog taget sikkerhed i bilen hvilket betyder at jeg til enhver tid kan levere bilen tilbage til Santander og så skal de slette gælden fuldstændig uanset bilens værdi. Jeg ville helt sikkert kunne få mere for den i ren handel end jeg skylder i den, men jeg orker helt ærligt ikke den lange ventetid på salget, samt der jo er pant i bilen som skulle fjernes før den kunne sælges osv. Det vil sige at processen vil være meget lang for mig, og det orker jeg slet ikke lige nu.
Er der nogen herinde der har prøvet at levere bilen tilbage? Gerne ved Santander som kan fortælle om det er endnu en langvarig proces, eller om det er meget ligetil?
Anmeld
Citér