Husleje stigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
9 svar
3 synes godt om
10. november 2015

B&J

Nu har vi boede til leje i den samme bolig i over 5 år er der en regel om hvornår det skal stoppe med det årlige beløb den skal stige med ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2015

alenemor42

Gå ind på llos hjemmeside. Jeg mener der står noget om trappestigning i leje.

Står der ikke i jeres kontrakt hvornår det skal stoppe?

Så vidt jeg ved er det or. 1 juli i år blevet ulovligt med de der trappestigninger 

Anmeld Citér

10. november 2015

De3Guldklumper

B&J skriver:

Nu har vi boede til leje i den samme bolig i over 5 år er der en regel om hvornår det skal stoppe med det årlige beløb den skal stige med ? 

Hvis det står i kontrakten at den stiger så nej. I vores gamle lejebolig steg vi 100kr om året - men det bliver jo til mange penge lige pludselig  

Vi bor også til leje nu men har ingen tillæg i vores nye kontrakt om huslejestigning. 

Anmeld Citér

10. november 2015

B&J

alenemor42 skriver:

Gå ind på llos hjemmeside. Jeg mener der står noget om trappestigning i leje.

Står der ikke i jeres kontrakt hvornår det skal stoppe?

Så vidt jeg ved er det or. 1 juli i år blevet ulovligt med de der trappestigninger 

Jeg ved ingen ting jeg hopper lige ind og kigget tak 

Anmeld Citér

10. november 2015

mum2010

Kig i lejekontraktens paragraf 11 hvor det vil stå hvis det er lavet aftale om trappelejestigning. Det er kun for lejekontrakter indgået efter 1. Juli 2015 af det ikke er lovligt at aftale trappeleje. Da jeres er indgået før er det fuldt lovligt at lejen stiger. 

Anmeld Citér

10. november 2015

B&J

mum2010 skriver:

Kig i lejekontraktens paragraf 11 hvor det vil stå hvis det er lavet aftale om trappelejestigning. Det er kun for lejekontrakter indgået efter 1. Juli 2015 af det ikke er lovligt at aftale trappeleje. Da jeres er indgået før er det fuldt lovligt at lejen stiger. 

Vi har Boede her i snart 5 år og det er jo bare 500kr og der står pr den 1 hver år stiger huslejen med 100kr 

Anmeld Citér

10. november 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min eks og jeg flyttede ind i en lejlighed sammen i 2008 og den er steget med ca. 100 kr/året hvert eneste år siden...

Anmeld Citér

10. november 2015

Benjamins'mor

Det er vidst ligemeget hvor længe man har boet der. 

Da min mand flyttede ind i vores lejlighed fik han en trappestigning med lejekontrakten så vi kan se hvordan huslejen stiger de næste år. 

Vi giver ligenu 3950,- inkl vand, varme og tv. Om 30 år koster den omkring 8000,- 

Anmeld Citér

10. november 2015

B&J

Benjamins'mor skriver:

Det er vidst ligemeget hvor længe man har boet der. 

Da min mand flyttede ind i vores lejlighed fik han en trappestigning med lejekontrakten så vi kan se hvordan huslejen stiger de næste år. 

Vi giver ligenu 3950,- inkl vand, varme og tv. Om 30 år koster den omkring 8000,- 

Det der gør ondt hos os er det er ikke den nyeste bolig og der bliver ikke lavet noget her og vi giver pt. 6200kr det er rigtig mange penge 

Anmeld Citér

10. november 2015

Benjamins'mor

B&J skriver:

Det der gør ondt hos os er det er ikke den nyeste bolig og der bliver ikke lavet noget her og vi giver pt. 6200kr det er rigtig mange penge 

Vi bliver heller ikke boende i al evighed. 

Vores lejlighed er 70 kvm, 3 værelser med en lille altan. 

Der er ikke meget plads og det er noget gammelt lort. Udlejer laver INTET, vi har selv lige måtte lave en lappe løsning fordi havedøren var utæt - allerede da han flyttede ind og hun lovede at lave det, men sidst han ringede sagde hun at der skulle være flere ting ellers var det for dyrt for hende. 

Så sådan som standen er nu, så er den jo falde færdig om 30 år og absolut ikke 8000,- værd. 

Ja, det er rigtigt surt. Men i følge loven må de godt have husleje stigning. 

Da vi boede i boligselskab fik vi afvide vi fx kunne få nyt køkken, men så ville vi få en husleje stigning på 150,- - 200,- pr måned og så føler jeg lidt man selv betaler det. Og jeg vil ikke selv betale sådanne ting til en lejebolig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.