Nervøs højt blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
9 svar
1 synes godt om
10. november 2015

Anonym trådstarter

Hej damer 

jeg skriver herinde for at håbe at andre måske har prøvede noget lignende, jeg har siden lørdags haft en masse mavesmerter, og bare følt mig rigtig dårlig og utilpas har selvfølgelig været hos lægen og fået taget urin prøve og det viste ingenting, alt så normalt ud. Hun målte så også mit blodtryk som var forhøjet 150/50 så jeg tog endnu en urinprøve for at tjekke for æggehvidestoffer men har jeg ikke noget af, er der nogen der har prøvet at have højt blodtryk uden det haft nogle betydning? Kan man bare have sådan en mavepine uden det er noget ?

Min læge hun var selvfølgelig så sød at prøve finde hjertelyden men hun kunne slet ikke finde den, hun ringer så til fødegangen for hører om de vil tage mig ind hurtig for at finde hjertelyden. Vi kommer derind og hende Jordmoderen er en rigtig sur krampe, hun præsentere sig ikke engang eller noget, men hun fandt trods alt hjertelyden med det sammen men jeg fik da heller ikke lOv til at hører ret meget af det så føler mig stadig så mega nervøs  jeg er bare helt ude af den jeg synes heller ikke jeg mærker de små puf mere men hjertelyden igår burde have bekræftet at alt var som det skulle være heldigvis skal jer til scanning imorgen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2015

Anonym trådstarter

Slet ingen der kender til det?

Anmeld Citér

10. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Slet ingen der kender til det?

Jeg havde let forhøjet blodtryk fra ca uge 27. Jeg tog også RIGTIG meget på i væske, så jeg blev fulgt lidt tættere med jm tjek, og blev bedt om at måle mit blodtryk hjemme.

Jeg endte med at blive sat igang pga begyndende svangerskabsforgiftning, men først 41+3, for det var først der at der var æggehvidestof i min urin.

Anmeld Citér

10. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Hej damer 

jeg skriver herinde for at håbe at andre måske har prøvede noget lignende, jeg har siden lørdags haft en masse mavesmerter, og bare følt mig rigtig dårlig og utilpas har selvfølgelig været hos lægen og fået taget urin prøve og det viste ingenting, alt så normalt ud. Hun målte så også mit blodtryk som var forhøjet 150/50 så jeg tog endnu en urinprøve for at tjekke for æggehvidestoffer men har jeg ikke noget af, er der nogen der har prøvet at have højt blodtryk uden det haft nogle betydning? Kan man bare have sådan en mavepine uden det er noget ?

Min læge hun var selvfølgelig så sød at prøve finde hjertelyden men hun kunne slet ikke finde den, hun ringer så til fødegangen for hører om de vil tage mig ind hurtig for at finde hjertelyden. Vi kommer derind og hende Jordmoderen er en rigtig sur krampe, hun præsentere sig ikke engang eller noget, men hun fandt trods alt hjertelyden med det sammen men jeg fik da heller ikke lOv til at hører ret meget af det så føler mig stadig så mega nervøs  jeg er bare helt ude af den jeg synes heller ikke jeg mærker de små puf mere men hjertelyden igår burde have bekræftet at alt var som det skulle være heldigvis skal jer til scanning imorgen 

Jeg lider af et blodtryk der er totalt flot herhjemme ligeså snart en læge prøver at tage det går det amok da jeg fik kejsersnit i feb satte de apparatet på lydløs Til jeg var faldet i søvn af min narkose så det er meget normalt evt køb et BT målet til der hjemme 

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Jeg lider af et blodtryk der er totalt flot herhjemme ligeså snart en læge prøver at tage det går det amok da jeg fik kejsersnit i feb satte de apparatet på lydløs Til jeg var faldet i søvn af min narkose så det er meget normalt evt køb et BT målet til der hjemme 

Okay 

jeg har også været nervøs for om der var noget galt med den lille så har måske påvirket mig lidt ��

Anmeld Citér

11. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Okay 

jeg har også været nervøs for om der var noget galt med den lille så har måske påvirket mig lidt ��

Bare det at du tænker det kan gøre en læge kan se det på dit blodtryk så slå kold vand i blodet og køb dig et hjemme bt måler 

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Bare det at du tænker det kan gøre en læge kan se det på dit blodtryk så slå kold vand i blodet og køb dig et hjemme bt måler 

Må jeg prøve  er de dyre? 

Anmeld Citér

11. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

Må jeg prøve  er de dyre? 

Mener at have set nogle til 200-300kr 

Anmeld Citér

11. november 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Et normalt blodtryg ligger på ca 120/80. Det er den lave der helst ik må stige alt for meget.

Da jeg var gravid med mine den første fik jeg hellp(ssf) og der lå mit  blodtryg på et tidspunkt på 200/180. 

Jeg er stadig i blodtrygs behandling nu 7 år sener. Mit blodtryg uden medecin ligge på ca 160-170/ 90, men på medecin ligger den nu på 140-150 over 80. 

Mit stiger altid ved lægen, så jeg har købt et måle aperart på apoteket, så jeg selv ka tjekke. Vh stine

Anmeld Citér

11. november 2015

Kløver

Anonym skriver:

Hej damer 

Jeg har haft svangerskabsforgiftning 3 gange og begyndende ssf 1 gang også med højt blodtryk 

dit blodtryk ser fint ud, det forreste er højt men prøv at lægge dig og hvile, det skal måles efter min 20 min hvile og du må ikke snakke imens. 

Det er det bagerste tal du skal være obs på, det må ikke komme over 90 og du skal reagere hvis det kommer over 100 og ikke kan komme ned igen  

vilke stadig holde øje med det forreste og kan det ikke komme ned med hvile ville jeg give lægen et kald  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.