Er anonym fordi jeg egentlig syntes det er åndssvagt at blive så irriteret over det!
men here it goes .. Vores pige herhjemme på 6 1/2 år bider evig og altid i sin jakke, trøje osv. Og jeg er ved at gå fuldstændig amok over det. Ikke på hende selvfølgelig, men indenvendigt 

Hun bider i kraven på sin jakke, og i ærmerne på sin jakke og sit normale tøj. En ting er det er grimt på/i tøjet eftersom det bliver ødelagt jo længere tid hun har gjort/gør det, men en anden ting og det som egentligt er mit problem er at det er en dum vane og i mit hovede noget små børn gør - det er total unødvendigt og det irriterer mig grænseløst at hun gør det.
Hvad kan man gøre for at afhjælpe hende med det her problem? Især fordi nu kommer den kolde tid, og når hun går og bider i sin jakke på den måde, bliver det mere og mere koldt for hende også. Stoffet/kraven/ærmerne bliver jo våde, da der jo også kommer lidt savl på for hver gang hun lige skal have det i munden. Desuden så ødelægger det jo altså også hende tøj, og det er sgu også ret træls i længden.
Jeg har overvejet i ren frustration at smøre tøjet/jakken med noget Go negl på de udsatte steder, men ved sgu ikke om det er at tage den for langt? Hvad har i af forslag?
Jeg er bange for, hvis det er noget hun ikke slupper inden for de næste par år (hvilket jeg ikke rigtig tror på, desværre) at det er noget hun kan blive drillet med andre steder. For det ser altså lidt mærkeligt ud, når hun hele tiden skal patte på sit tøj, og ved det også er blevet kommenteret før i skolen af nogle andre børn. Heldigvis har vores datter ikke taget det til sig som sådan endnu, da der mere var spurgt som et undrende spørgsmål. Men altså, potato potato der bliver lagt mærke til det også af andre end os herhjemme og de bliver jo kun større, de kære børn.
Anmeld
Citér