Hvilken Isofix autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2015

linkon

Tiggi skriver:

Selvfølgelig :-)

Har hørt om flere børn som slet ikke vil sidde i stolen me sådan en pude da de jo bliver låst helt fast.

Vi prøvede én, og puden virkede så voldsom at vores datter forsvandt helt bag den og kunne slet ikke bevæge sine arme.

Det må være besværligt at skulle sidde og lege i den når man knap nok kan bevæge sine arme, og gør det kan blive meget lange og kedelige køreture.

Det havde jeg slet ikke tænkt over, tak for det gode input, skal definitivt tages med i betragtning når vi skal finde en autostol :-) synes virkelig det er meget svært at finde rundt i hvad der er godt og ikke af autostoler nu hvor de er klare til at komme over i en ny en fra den de havde da de var babyer :-p

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2015

Tiggi

linkon skriver:

Vi er selv ved at kigge på en til vores datter, må jeg spørge hvorfor i ikke vil have mavepude? Er bare nysgerrig :-)

Selvfølgelig :-)

Har hørt om flere børn som slet ikke vil sidde i stolen me sådan en pude da de jo bliver låst helt fast.

Vi prøvede én, og puden virkede så voldsom at vores datter forsvandt helt bag den og kunne slet ikke bevæge sine arme.

Det må være besværligt at skulle sidde og lege i den når man knap nok kan bevæge sine arme, og gør det kan blive meget lange og kedelige køreture.

Anmeld Citér

9. november 2015

Augustmama

Jeg har købt en joie fra babysam.  Bagudvendt op til 4 år, men kan forudvendes fra 15 mdr og med isofix☺ 

Er den ikke kun bagudvendt til små børn under 71 cm ? :-) 

Anmeld Citér

9. november 2015

Tiggi

Jeg synes at denne er interessant og opfylder mine krav, men synes så også prisen er rimelig høj, så må jo lede efter et tilbud hvis det skal være den

Britax Römer advansafix. Evt. nogen som har erfaring med den? nogen som har set den billigt et sted, evt i udlandet? 

http://www.babysam.dk/autostol/autostole-9-36-kg-9-mdr-12-ar/advansafix-autostol-black-thunder-9-36-kg 

Anmeld Citér

9. november 2015

MHB

Vi har valgt en der er bagudvendt op til 25 kg, fordi vi gerne vil have vores søn siddende bagud så længe som muligt! Vores tidligere bil havde ikke Isofix så det har vores stol ikke, men havde vi haft det havde jeg valgt en cybex sirona. Den kan vende både forud og badud! 

Argumentet med at fravælge en bagudvendt stol pga barnets udsyn holder forøvrigt ikke! Vi har en ekstra stol som vi har vundet, som vi bruger når vi skal kører med andre. Den er forudvendt og vores søn synes det er irriterende at han ikke kan se ud ordentligt når han sidder i den! Han har flere gange sagt at han ikke kan se noget i den, fordi han jo er vant til at kunne se ud af både sideruden men også hele bagruden! 

Jeg vil anbefale uanset hvad at i tager ud og prøver forskellige stole i bilen, der er stor forskel på hvilke sæder der er gode i hvilke biler  

Anmeld Citér

9. november 2015

MHB

Når vi skal købe en ny stol til lillebror herhjemme forventer jeg i øvrigt at vi ender med en BeSafe, naturligvis også bagudvendt så længe som muligt, men det er ikke endeligt besluttet endnu  

Anmeld Citér

9. november 2015

MM00

Ved jeg godt de siger. Men tror at vores datter bliver køresyg så skal helst kunne kigge ud. Bliver næppe mere sikkert at køre med en ufokuseret forældre fordi barnet skriger :-)

Gør hun altid i baby stolen medmindre at hun sover.

Hvis du vælger en høj bagudvendt så kan hun kigge ud både ad sideruden og bagruden 

Mener Besafe er høje ellers vælge en der er bagudvendt og forudvendt så kan i altid vende den om. Mener også Besafe laver sådan en.

Anmeld Citér

9. november 2015

Tiggi

T10 skriver:

Hvis du vælger en høj bagudvendt så kan hun kigge ud både ad sideruden og bagruden 

Mener Besafe er høje ellers vælge en der er bagudvendt og forudvendt så kan i altid vende den om. Mener også Besafe laver sådan en.

Bagudvendt hjælper jo altså ikke på køresyge da det kræver at man kan fornemme hvad der sker bevægelsesmæssigt. Hjælper jo ikke at se vejen drejer gennem bagruden efter at man faktisk er drejet..... 

Når man køre alene kunne jeg også forestille mig at hun skal om på forsædet. Kommer hun nu i baby stolen, da det bare gør hende lidt mere rolig. Men vi har også isofix på forsædet så er jo fint nok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.