Han har ændret sig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
5 svar
13 synes godt om
8. november 2015

Anonym trådstarter

God formiddag. 

Jeg har fået en depression og er blevet sygemeldt. I løbet af dagen sørger jeg for så vidt muligt at få ordnet de huslige ting herhjemme. Jeg står op og får gjort børnene klar, givet dem morgenmad osv inden min mand køre dem afsted. Jeg får ordnet opvask, vasketøj osv osv. Men jeg får hele tiden at vide at, jeg laver ikke en skid, jeg sidder bare i sofaen hele tiden eller ser film hele tiden. Min mand bliver hele tiden sur på mig. Jeg laver alt herhjemme, sørger også for der bliver handlet og ryddet op efter aftensmaden. Jeg synes personligt selv jeg får lavet en hel del i løbet af dagen. Min mand har på intet tidspunkt vist forståelse for hvordan jeg havde det, jeg fik hele tiden afvide jeg var et "tudefjæs" hvis jeg græd og når jeg skulle til psykolog var det en byrde for ham at køre mig afsted. Jeg får bare afvide at jeg skal tage mig sammen. Jeg græder aldrig mere, jeg har ikke lyst til at høre på at jeg er alle mulige ting. Han er begyndt at ligge i sin seng hele tiden, han ligger der altid. Jeg ordner tingene herhjemme og tager mig af børnene. Jeg føler han har ændret sig rigtigt meget siden jeg fik konstateret depression. Han er rigtigt modbydelig når han snakker til mig og han er altid sur på mig over et eller andet. Jeg har svært ved at forholde mig til tingene, jeg ved ikke hvordan jeg skal reagere. Eller for den sags skyld hvad jeg skal gøre. Ofte tænker jeg det bare var nemmest at være alene, jeg klare jo alligevel tingene selv. Den anden dag lovede han at vaske op efter aftensmaden, da kl. blev 20 lagde han stadig i sin seng, og jeg valgte at gøre det. Skulle nok bare have ladet det stå, men om igen kan jeg ikke holde det ud. Jeg hader når det hober sig op. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg ville med det her, men følte bare jeg var nødt til at komme ud med det. Det er træls at sidde med det hele alene. Har flere gange prøvet at snakke med ham om det, men han bliver bare sur og siger det jo er ham der tjener flest penge herhjemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2015

GrønStjerne

Hvis I er der hvor han bruger det argument at han tjener pengene lyder han som en hat.

Hvis han ikke engang gider stille op for dig mens du har det skidt så lyder han ikke værd at samle på.

Når det så er sagt så synes jeg du skal tage en ordenlig snak med ham. Fortæl hvordan du har det, og hvis han ikke respekterer dit synspunkt eller gider at lytte så er du nok bedre stillet uden ham. Det er heller ikke et specielt godt miljø at skulle komme ovenpå en depression i...

Anmeld Citér

8. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Tag en god snak med ham, måske om hvordan han har det med din sygemelding. Det lyder næsten som han er ved at gå ned med stress, og lader det gå udover dig, hvilket absolut ikke er godt for nogen af jer, måske han skal med. En tur til psykologen, så han kan få forståelse for din situation.

siden han bringer det op med penge, hvis det ikke er noget han har gjort før, kan han så føle at hele familiens økonomi nu hænger på hans skuldre. Det er verdens dårligste argument for at behandle dig dårligt, men kan det tænkes at din sygemelding har sat nogen tanker i gang.

der skal i hvert fald gøres noget for hans opførsel hører ingen steder hjemme, og den er du ikke tjent med. Så tag en god snak med ham.

Anmeld Citér

9. november 2015

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Tag en god snak med ham, måske om hvordan han har det med din sygemelding. Det lyder næsten som han er ved at gå ned med stress, og lader det gå udover dig, hvilket absolut ikke er godt for nogen af jer, måske han skal med. En tur til psykologen, så han kan få forståelse for din situation.

siden han bringer det op med penge, hvis det ikke er noget han har gjort før, kan han så føle at hele familiens økonomi nu hænger på hans skuldre. Det er verdens dårligste argument for at behandle dig dårligt, men kan det tænkes at din sygemelding har sat nogen tanker i gang.

der skal i hvert fald gøres noget for hans opførsel hører ingen steder hjemme, og den er du ikke tjent med. Så tag en god snak med ham.

Han burde ikke føle det hele hænger på hans skuldre, jeg får nøjagtigt det samme udbetalt som før. Og oven i det er det mig der styre alt med økonomi. 

Anmeld Citér

9. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Det lyders om en rigtig svær situation - og umiddelbart som du beskriver det, lyder din mand temmelig usympatisk i sin måde at støtte op om din sygdom på. Men, jeg går ud fra at han ikke plejer at være et "røvhul" - så det lyder for mig som om, I trænger til en rigtig grundig snak om hele situationen. Du må ikke gå rundt i så usundt et miljø, når du i forvejen lider psykisk under depressionen - og det kan på ingen måder tillades at jeres børn skal være vidne til sådan en dårlig måde at behandle hinanden på. 

Grundlæggende lyder det som om, at han ikke ved nok om, hvad en depression er for en størrelse - eller hvordan han støtter dig som partner til at komme igennem den. Det skal han på én eller anden måde lære - for hvis ikke man er der for hinanden i sådanne situationer, hvorfor så være sammen?

At han tjener flest penge er noget af det mest ulækre jeg nogensinde har hørt om som argument - jeg håber at det er et udtryk for hans afmagt og ikke en oprigtig måde at tænke på.

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

9. november 2015

jenny4

Har du prøvet at tale med din psykolog om det? Umiddelbart viser din mand også tegn på psykiske problemer når han bare ligger i sin seng hele tiden.. 

Hvordan var han inden din sygemelding?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.