Stress kontra kommune....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle der har noget erfaring i, om kommunen kan anvende det imod en hvis man flere gange bliver sygemeldt med stress?

Nu tænker jeg i forhold til om de finder en uegnet som forældre..

Grunden er, at jeg tidligere har været sygemeldt med stress. Troede jeg var ovenpå, og startede derfor på job igen. Nu har jeg så fundet ud af, at vores lille famile på 3 snart bliver til 4.

Dette ervi alle super glade for, men kan desværre også bare mærke, at min stress ikke var væk, men faktisk er ved at blomstre op igen :-(

Men tror i, at hvis jeg bliver sygemeldt igen, at de så måske vil mene, at vi ikke er egnet til at tage os af vores lille søn og den lille nye?

Er lidt sårbar hvad dette emne vedrører, så håber at i vil svare pænt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2015

fruD

Jeg tror ikke det har nogen betydning. Jeg arbejdede et sted med vold fra brugerne og havde været deltidssygemeldt med angst i en periode, kom tilbage fuldtid, var ude for endnu en episode og blev sygemeldt helt, stadig med angst. Jeg kom til samtale med ledelsen og de opsagde mig, da jeg var for 'ramt' til at kunne komme tilbage på job. To dage senere finder jeg ud af at jeg er gravid med nr. 2. Jeg har aldrig hørt min angst har haft nogen betydning overhovedet. Jeg er hverken blevet fuldt ekstra eller haft ekstra samtaler eller besøg af sundhedsplejersken. 

Du skal passe på dig selv og hvis de vil tjekke op på dig, er det jo for at se hvordan de evtuelt kan hjælpe dig. Men jeg tror ikke du skal frygte noget overhovedet. Tag hånd om din stress. Og tillykke med graviditeten :-) 

Anmeld Citér

8. november 2015

Anonym trådstarter

fruD skriver:

Jeg tror ikke det har nogen betydning. Jeg arbejdede et sted med vold fra brugerne og havde været deltidssygemeldt med angst i en periode, kom tilbage fuldtid, var ude for endnu en episode og blev sygemeldt helt, stadig med angst. Jeg kom til samtale med ledelsen og de opsagde mig, da jeg var for 'ramt' til at kunne komme tilbage på job. To dage senere finder jeg ud af at jeg er gravid med nr. 2. Jeg har aldrig hørt min angst har haft nogen betydning overhovedet. Jeg er hverken blevet fuldt ekstra eller haft ekstra samtaler eller besøg af sundhedsplejersken. 

Du skal passe på dig selv og hvis de vil tjekke op på dig, er det jo for at se hvordan de evtuelt kan hjælpe dig. Men jeg tror ikke du skal frygte noget overhovedet. Tag hånd om din stress. Og tillykke med graviditeten :-) 

1000 tak for dit svar. Det gav mig lidt ro 

For det er virkelig en ting som jeg tænker meget på, da det bare ville være det værste. Men ja, burde tage hånd om det igen. Nok også lidt fordi, at jeg får dårlig samvittighed over for jobbet, i forhold til hvis jeg skal sygemeldes igen.

Men på den anden side, så er det jo 100 gange mere vigtigt, at jeg kommer ovenpå i forhold til de små.

Anmeld Citér

8. november 2015

tarkoflen

Det tror jeg ikke har noget at sige! Jeg var sygemeldt med stress lige op til jeg blev gravid og jeg er aldrig blevet fulgt ekstra af den grund! Jeg vil dog råde dig til at være meget åben om det, så der er fokus på at hjælpe dig og være OBS på det i forhold til fødselsdepression. Jeg holdte det på igen måde hemmeligt og jeg tror faktisk også jeg snakkede med min JM om det. 

Tillykke med graviditeten og nyd den hvis du er bekymret, så snak med din læge, han/hun kan sørge for at du får den rette hjælp til at passe bedst på dig og baby

Anmeld Citér

8. november 2015

MyLove E

Anonym skriver:

Er der nogle der har noget erfaring i, om kommunen kan anvende det imod en hvis man flere gange bliver sygemeldt med stress?

Grunden er, at jeg tidligere har været sygemeldt med stress. Troede jeg var ovenpå, og startede derfor på job igen. Nu har jeg så fundet ud af, at vores lille famile på 3 snart bliver til 4.

Dette ervi alle super glade for, men kan desværre også bare mærke, at min stress ikke var væk, men faktisk er ved at blomstre op igen :-(

Men tror i, at hvis jeg bliver sygemeldt igen, at de så måske vil mene, at vi ikke er egnet til at tage os af vores lille søn og den lille nye?

Nej det skal du ikke være bekymret for.

Men hvis det var mig ville jeg kontakte sundhedsplejerske og fortælle hvordan  jeres verden ser ud. Bare for at få lidt ekstra støtte hvis der bliver brug for det. 

Jeg har haft depression i mange år også mens jeg ventede mig og efter jeg havde født, ja og har det stadig.

Hvis jeg blev gravid i dag ville jeg kontakte min sundhedsplejerske, for jeg ville ha brug for støtte. 

HUSK, kommunen er jo til for at hjælpe og støtte. Ved godt at mange tror de kun vil Gøre en ondt men det vil de ikke, de vil bare gerne hjælpe 

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

8. november 2015

lillespir26

Anonym skriver:

1. Nej da bare fordi du er stresset betyder det jo ikke du er uegnet men hvis din sp evt kan mærke noget på dig får i jer evt en god samtale og tilbudt at hun kommer noget mere 

Anmeld Citér

8. november 2015

Anonym

Jeg er førtidspensionist grundet psykisk sygdom og jeg/vi har på ingen måde haft følelsen af at vi er blevet overvåget eller på anden måde holdt ekstra øje med. Vi blev ved lægen TILBUDT at blive tilknyttet familie teamet, det takkede vi ja til.  Vi brugte dog kun jordemoderen. Jeg valgte dog at møde min sundhedsplejerske 2 gange inden fødslen,  men det var på min opfordring ikke familie team eller kommune. Jeg var i høj risiko gruppe for at få en fødselsdepresion,  og det var vigtigt at jeg havde et profesionelt netværk der stod klar til at hjælpe hvis det gik galt. Det gjorde det heldigvis ikke 

Så tror du kan slappe helt af og nyde dine unger og graviditet . Må jeg anbefale dig mindfullness mod stressen?? 

Anmeld Citér

8. november 2015

Anonym trådstarter

Er så glad for alle jeres svar, mange tak 

Er nemlig noget der fylder en del for mig, og bare det i sig selv, er nok til at jeg kan stresse op.

Mindfullness, god ide. Måske jeg skulle prøve og undersøge lidt omkring det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.