Ægløsning uden symptomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2015

KissMeKissMeKissMe

Hej og godaften. 

Jeg kunne godt bruge et par erfaringer her, da jeg er lidt forvirret. 

Sagen er den, at jeg har PCOS og som følge deraf er i behandling. I mandags bliver jeg scannet og der er to follikler på hhv 14,5 og 15,5 mm, hvilket jo er fint. Lægen synes ikke det er nødvendigt med ægløsningssprøjte, så jeg tager hjem igen. Men fordi jeg ikke får den, er jeg lidt bekymret for om folliklerne går i sig selv igen. 

Jeg tager så en ægløsningstest om dagen og får onsdag den øverste på billedet. Her tænker jeg "yes, jeg får ægløsning", men har stort set intet mærket i æggestokkene og har heller ikke haft antydning af æl-slim. Har haft mega ømme nipples, men umiddelbart har dette vel ikke så meget med ægløsning at gøre? Og så tænker jeg jo straks, at det er noget med, at æl-teste egentlig ikke duer, når man har PCOS, og derfor har jeg måske ikke haft det. 

De to andre gange jeg har haft ægløsning har jeg haft tydelige symptomer. Men sidste gang var snart et år siden, så har ikke de store erfaringer med det. 

Så mit spørgsmål er vel egentlig, om I altid kan mærke det på samme måde, når I har ægløsning og om nogen i øvrigt har erfaring med noget af ovenstående. Er det normalt at relativt store follikler går i sig selv, som jeg frygter? 

Jeg får heldigvis taget blodprøve om en uge, men synes det ville være sjovt at høre lidt erfaringer alligevel  Lige nu er målet nærmest ikke at blive gravid, men bare at prøve at have ægløsning, haha. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.