Udlands rejse som højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. november 2015

Shinypink

Hej.... hvornår vil i ikke turde at rejse til udlandet under jeres gravitet ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2015

Tøs85

Shinypink skriver:

Hej.... hvornår vil i ikke turde at rejse til udlandet under jeres gravitet ?

Omkring 6-8 uger før termin ville jeg være hjemme.. Men kommer an på hvor langt væk..

mange rejseselskaber har regler for hvor langt man må være henne når man flyver..

Anmeld Citér

7. november 2015

Shinypink

Jeg er sat til den 3 juli.  Og rejsen er planlagt til sidst i maj og det er til Tyrkiet. Så der er jo lige op over! Men vi viste ikke jeg ville være gravid der da vi bestilte rejsen... 

Anmeld Citér

7. november 2015

Tøs85

Shinypink skriver:

Jeg er sat til den 3 juli.  Og rejsen er planlagt til sidst i maj og det er til Tyrkiet. Så der er jo lige op over! Men vi viste ikke jeg ville være gravid der da vi bestilte rejsen... 

Du skal nok lige undersøge hos rejseselskabet om de vil flyve med dig når du er så langt henne.. Der er flere rejseselskaber der ikke vil 8 uger før termin..

men tænker de nok gerne vil når det ike er så langt 

Anmeld Citér

7. november 2015

Shinypink

Ja det er nok en god ide! Tak men Jeg ved faktisk slet ikke om jeg tør! Tag afsted! 

Anmeld Citér

8. november 2015

snuskesmor

Jeg rejste til Jylland 5 uger før termin og det føltes langt :-P Man ved jo aldrig.

Men 2 mnd inden rejste jeg til Tyskland uden problemer og uden angst. I kan ikke få rykket ferien et par uger? Det lyder skam meget dejlig med en ferie inden fødslen :-)

Anmeld Citér

8. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Du skal være helt sikker på at flyselskabet vil flyve med dig både ud og hjemrejsen. Få det evt. På skrift, der er forskelle fra selskab til selskab, så det er vigtigt du ved præcis hvem du skal flyve med. Husk desuden din vandrejournal og en lægeerklæring om at alt er normalt.

desuden skal du tjekke at din rejseforsikring dækker komplikationer ved graviditet under rejsen, hvis den ikke gør det ville jeg ikke turde rejse.

men der er lang tid til maj, og du ved ikke hvordan du har det som højgravid, så det er svært at sige nu om du har lyst til at tage afsted når tiden kommer, så undersøg om du har en afbestillingsforsikring, der dækker.

evt. Kunne i se om rejsen kunne rykkes til tidligere, så du var knapt så højgravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.