Flytning med børn, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i en meget svær situation. Jeg vil gå fra min kæreste da det vil være det bedste for mine (vores) børn. Men, da jeg mødte ham flyttede jeg 300 km væk fra familie og venner for at være sammen med ham, hvis jeg går fra ham har jeg intet at blive for og vil derfor gerne tilbage til min familie. Kan jeg flytte så langt når vi har fælles forældremyndighed? 

Vi har fået børnene sammen, men jeg omtaler dem som mine da han aldrig har taget sig af dem eller interesseret sig for dem.

Den store af børnene er knap 5 år og er bange for sin far. Han har aldrig slået, men er meget voldsom med sit kropssprog og lyder voldsom når han skælder ud. 

Jeg kan på ingen måde klare tanken om at han skulle få deres bopælsadresse og være alene med dem, så derfor står jeg i denne dumme situation hvor jeg nu ikke ved om jeg bare skal blive og forsøge at aktivere børnene så de ikke 'generer' deres far, eller om jeg godt kan forvente at må flytte med dem.

håber nogen kan hjælpe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2015

Bebsen

Anonym skriver:

Jeg står i en meget svær situation. Jeg vil gå fra min kæreste da det vil være det bedste for mine (vores) børn. Men, da jeg mødte ham flyttede jeg 300 km væk fra familie og venner for at være sammen med ham, hvis jeg går fra ham har jeg intet at blive for og vil derfor gerne tilbage til min familie. Kan jeg flytte så langt når vi har fælles forældremyndighed? 

Vi har fået børnene sammen, men jeg omtaler dem som mine da han aldrig har taget sig af dem eller interesseret sig for dem.

Den store af børnene er knap 5 år og er bange for sin far. Han har aldrig slået, men er meget voldsom med sit kropssprog og lyder voldsom når han skælder ud. 

Jeg kan på ingen måde klare tanken om at han skulle få deres bopælsadresse og være alene med dem, så derfor står jeg i denne dumme situation hvor jeg nu ikke ved om jeg bare skal blive og forsøge at aktivere børnene så de ikke 'generer' deres far, eller om jeg godt kan forvente at må flytte med dem.

håber nogen kan hjælpe.

Så vidt jeg husker skal far skrive under på at du må flytte dem+deres adr.... 

Men det skal jo ikke afgøre om du skal blive sammen med ham til evig tid 

Anmeld Citér

9. november 2015

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Så vidt jeg husker skal far skrive under på at du må flytte dem+deres adr.... 

Men det skal jo ikke afgøre om du skal blive sammen med ham til evig tid 

Ja det skal han, og det ved jeg at han ikke frivilligt gør 

Anmeld Citér

9. november 2015

Bshizzle

Jeg ville faktisk kontakte Statsforvaltningen og høre dem af hvad du kan gøre.. 

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres børn er? 

Mener at de tænker at der vil blive kigget på hvor godt det er at skifte skole mm..

Mener osse at Far skal varsles 6 uger FØR du flytter. 

Men giv Statsforvaltningen et kald, du kan kun blive klogere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.