Afgiver forældre myndighed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2015

sne190810

SandraXOXO skriver:

Selfølgelig er det ikke bindene. I kampens hede kan alle få sagt nogle ting de ikke mener via sms. Men. Hvis han er så ung hvorfor har du så valgt at gøre ham til far allerede? Det kan jeg da godt lidt forstå han er sur over. 

Enig. 

Og derudover - du er vel interesseret i at din datter har og får et forhold til sin far? 

At du syntes han er tung at danse med, tja det er en ting. Det syntes han muuuuuligvis også du er/var, men derfor er der da ingen af jer som skal bestemme mere end den anden ift jeres datter.

Nu er det jo ikke rigtig jer to det handler om, men jeres datter og allermest din datter og hendes forhold til sin far, som jeg går udfra ,ganske naturligt, at nan er interesseret i bibeholdes og kun gøres bedre med tiden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2015

Tranebaer

Om SMS'en er bindende er et fortolkningsspørgsmål om hvorvidt det er en bindende aftale eller en ikke-bindende meningstilkendegivelse. Jeg vil klart mene at man kan argumentere for at den er bindende.

Hilsen den snarlige jurist

Anmeld Citér

8. november 2015

alenemor42

Statsforvaltningen godtager ikke sms som "beviser"  

Anmeld Citér

8. november 2015

FruStolpe

alenemor42 skriver:

Statsforvaltningen godtager ikke sms som "beviser"  

-heldigvis da.... 

Anmeld Citér

8. november 2015

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Om SMS'en er bindende er et fortolkningsspørgsmål om hvorvidt det er en bindende aftale eller en ikke-bindende meningstilkendegivelse. Jeg vil klart mene at man kan argumentere for at den er bindende.

Tak.Det er jeg glad for at høre .Har netop gemt alle beskeder fra ham. Hvor han faktisk flere gange har skrevet at han intet vil have med hende at gøre. Men alligevel vil beholde fælles forældremyndighed for at kunne bruge det i mod mig. Så vil rigtig gerne have det ophævet.

Anmeld Citér

8. november 2015

Mrsopsand

sne190810 skriver:

Enig. 

Og derudover - du er vel interesseret i at din datter har og får et forhold til sin far? 

At du syntes han er tung at danse med, tja det er en ting. Det syntes han muuuuuligvis også du er/var, men derfor er der da ingen af jer som skal bestemme mere end den anden ift jeres datter.

Nu er det jo ikke rigtig jer to det handler om, men jeres datter og allermest din datter og hendes forhold til sin far, som jeg går udfra ,ganske naturligt, at nan er interesseret i bibeholdes og kun gøres bedre med tiden. 

Nu ved jeg ikke om du læste med i tråden der var for noget tid tilbage hvor jeg blandt andet skrev at man mister lysten til at lave indlæg når mange ikke holder sig til det trådstarter spørger om og begynder at fortolke og spørge eller kommentere på ting som trådatarter ikke har bedt om. Men netop den besked du citerer her og selv skriver er et eksempel på hvad jeg mener. Jeg håber ikke du tager min besked ilde op, men mange dengang efterlyste eksempler og her er et. 

Trådstarter har ikke bedt om jeres mening omkring den situation hun står i, hun har spurgt om noget, så lad os holde os til det. 

Anmeld Citér

10. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Tranebaer skriver:

Det argument vil ikke kunne bruges i denne forbindelse, da der ikke er tale om almindelig aftaleret om en vare eller ydelse. Statsamtet afgør ikke forældremyndighedstvister ud fra et aftaleretligt synspunkt, så her vil et følelsesmæssigt udbrud ikke få nogen væsentlig betydning. 

Såfremt der i stedet havde været tale om, at parterne diskuterede, hvem der skulle have sofaen eller lign. så kunne det aftaleretlige komme i betragtning og man kunne argumentere for, at der var tale om en bindende meningstilkendegivelse.

Anmeld Citér

10. november 2015

alenemor42

Hvis du vil gemme noget skal du gå over til kun at kommunikere på mail med ham. Og holde fast i det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.