Gå i clinch med firma - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. november 2015

Anonym trådstarter

Vi har renoveret vores kælder, og er løbet ind i problemer med 2 af de firmaer der har hjulpet.

Det ene firma har ødelagt et gulv. De har længe nægtet at det var dem, til sidst troede vi faktisk på dem og udbedrede selv skaden. Pludselig talte en medarbejder over sig, og det viste sig alligevel st de er ansvarlige. Nu vil vi jo gerne have vores udgifter igen. De svarer når vi kontakter dem, bare ikke lige omkring gulvet.

Det andet firma har ligeledes ødelagt noget, det udbedrede de - men sendte så en regning på arbejdet. Derudover har de også faktureret for alt for meget - faktisk 50% mere end de oprindelige aftalte beløb. Vi fik et tilbud, og løbende blev der lagt lidt ekstra arbejder på. De ting vi har på skrift stemmer, mens ekstra arbejderne er prissat helt ekstremt & urealistisk i forhold til arbejdstimer. Vi har endnu ikke betalt denne regning.

Er der nogen der har erfaring med at gå i krig med sådan noget - vi ender måske der hvor vi skal have fat i en advokat - det er RIGTIG mange penge det drejer sig om....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har renoveret vores kælder, og er løbet ind i problemer med 2 af de firmaer der har hjulpet.

Det ene firma har ødelagt et gulv. De har længe nægtet at det var dem, til sidst troede vi faktisk på dem og udbedrede selv skaden. Pludselig talte en medarbejder over sig, og det viste sig alligevel st de er ansvarlige. Nu vil vi jo gerne have vores udgifter igen. De svarer når vi kontakter dem, bare ikke lige omkring gulvet.

Det andet firma har ligeledes ødelagt noget, det udbedrede de - men sendte så en regning på arbejdet. Derudover har de også faktureret for alt for meget - faktisk 50% mere end de oprindelige aftalte beløb. Vi fik et tilbud, og løbende blev der lagt lidt ekstra arbejder på. De ting vi har på skrift stemmer, mens ekstra arbejderne er prissat helt ekstremt & urealistisk i forhold til arbejdstimer. Vi har endnu ikke betalt denne regning.

Er der nogen der har erfaring med at gå i krig med sådan noget - vi ender måske der hvor vi skal have fat i en advokat - det er RIGTIG mange penge det drejer sig om....

Anyone?

Anmeld Citér

9. november 2015

SofiaMik

Jeg tror ikke, at I kommer uden om at betale det, som i ikke har på skrift. I skulle have bedt om en pris på alt. Det er min erfaring desværre. Dog hvis man kan sige noget om, at håndværkerens priser er helt hen i vejret, kan man måske anfægte prisen.

Hvad angår udbedringen af gulvet, tror jeg, at man kan tale om, at I har accepteret ansvaret for skaden og tænker, at I ikke skulle have udbedret det. En slags stiltiende accept. 

Anmeld Citér

9. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ja jeg har prøvet det bare lidt anderledes.

vi havde vandskade og det firma som forsikringen brugte ødelagde vores badekar. 

Selvom forsikringen havde før og efter billeder af hele vores toilet, så det kunne bevises det var kommet efter, så ville firmaet ikke tage ansvar. 

Det var så ikke os selv der havde kontakt med dem, men vores forsikringsselskab, så jeg tror, det er rigtigt svært. Vores forsikringsselskab valgte så at dække det. 

Anmeld Citér

10. november 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har ikke erfaring, når det handler om håndværkerydelser, men det er altid noget sværere, når der er tale om klager over arbejde frem for en fysisk vare. Er firmaet medlem af Byg Garanti? Jeg ville starte med at kontakte dem for vejledning:

http://www.byggaranti.dk/

Når du skriver, at der er tale om rigtig mange penge, ville jeg også tage en samtale med en advokat, der er ekspert på området. Et indledende møde om jeres muligheder er som regel ikke så dyrt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.