Halløj derude.
Jeg er simpelthen nødt til at høre jer ad, om I har oplevet noget lignende med jeres ca 1½-årige børn?
Lenora er 16 måneder nu. Hun har altid været mere interesseret i fremmede end i mig. Da hun var 11 måneder havde vi en periode hvor hun hver dag skreg så snart vi var trådt ind af hoveddøren, efter jeg havde hentet hende fra vuggestue. Det skrigeri stod på i 3-5 timer. Ingen andre havde det problem. Hun skreg ikke når det var mormor der hentede, og var ikke lige så top umulig når hun var hos far.
Det er siden blevet meget bedre, og hun er endda begyndt at smile og ville op når jeg henter hende, frem for at smide sig på jorden og græde.
Her de sidste par dage er hun begyndt at blive virkelig hysterisk, lige pludselig. F.eks. da jeg stod og lavede pandekager til frokost havde jeg hende i bæreselen, og lige pludselig begyndte hun at græde og vride sig som en orm. Jeg fik hende pillet ud af selen og tjekkede om hun kunne have slået sig, brændt sig eller andet, uden at finde noget. Så satte jeg hende på gulvet, da hun tydeligvis ikke gad sidde hos mig mere, og så gik hun først helt amok. Hun smeltede fuldstændig sammen, kastede sig rundt på gulvet og skreg i vilden sky.
Jeg satte mig på hug og spurgte om hun ville op, hvorefter hun nærmest reagerede som om jeg havde slået hende. Så rejste hun sig og gik ud i gangen og græd lidt der, faldt til ro og kom hen til døråbningen igen. Så startede forfra. Jeg forsøgte at tage hende på for at berolige/trøste, jeg forsøgte at give hende sutten, nussekluden, ynglingsbamsen, intet virkede og hun flygtede nærmest bare jeg så på hende.
Jeg satte mig så ind i stuen (pausede pandekagerne) med hende, for at se om hun kunne distraheres med lidt tv. NOT! Så fortsatte showet med at hun gik ud i gangen, kølede lidt ned, kom ind i stuen, fik øje på mig og startede forfra. I en halv time!
Efter den halve time kom hun helt ind i stuen og ville op på sofaen. Det fik hun lov til, og sad og nussede bamsen mens hun så tv ca 5 minutter før hun så også ville op til mig og sidde. Og så var alt bare godt igen?
Jeg fatter simpelthen ikke hvad det var der skete?!
Har I oplevet noget lignende? Hvad gjorde I? Kan man overhovedet gøre andet end at lade ungen køle af selv? Bryder mig jo ikke om at min datter skal græde sådan uden at blive trøstet, men det er sgu svært når hun nægte trøst fra mig..