KH hjælp - nogen kloge tøser derude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
3 svar
2 synes godt om
6. november 2015

Anonym trådstarter

Nogen der kan fortælle mig/os hvilken ydelse og tillæg man er berettet til? 

Ydelysekontoret, siger noget forskellige nemlig 

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Kontanthjaelp.aspx

Jeg/vi ser en masse satser, men ved ikke hvornår man er berettet til hvad og i forhold til hvad.

Kan se at som som enlig forsørger under 30 får man 13.779.- inden skat. kan man søge andre satser som er vist her?

Og så kan jeg se at hvis man bor sammen med en mand/kvinde/ven/veninde (Forsørgere under 30 år, som ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud) så får man 9.640,- inden skat kan man søge andre satser som er vist her?

Tak for hjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2015

female

Anonym skriver:

Nogen der kan fortælle mig/os hvilken ydelse og tillæg man er berettet til? 

Ydelysekontoret, siger noget forskellige nemlig 

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Kontanthjaelp.aspx

Jeg/vi ser en masse satser, men ved ikke hvornår man er berettet til hvad og i forhold til hvad.

Kan se at som som enlig forsørger under 30 får man 13.779.- inden skat. kan man søge andre satser som er vist her?

Og så kan jeg se at hvis man bor sammen med en mand/kvinde/ven/veninde (Forsørgere under 30 år, som ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud) så får man 9.640,- inden skat kan man søge andre satser som er vist her?

Tak for hjælpen 

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg fuldt ud forstår spørgsmålet, men jeg prøver alligevel at forklare, hvordan det fungerer.

Du søger om kontanthjælp eller uddannelsehjælp og så målgruppeindplacerer jobcenteret dig. På baggrund af din målgruppeindplacering finder ydelseskontoret den sats, som du er berettiget til. Du søger dermed ikke selv om den enkelte sats. 

Groft sagt gennemgår ydelsekontoret ydelserne på linket ovenfra og ned og "stopper", når de finder den sats, som passer på dig. Dermed får du den højeste sats, som du er berettiget til. Dvs først ser de, om du er enlig forsøger. Er du ikke det, ser de om du bor sammen med en osv.

Anmeld Citér

6. november 2015

Anonym trådstarter

female skriver:

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg fuldt ud forstår spørgsmålet, men jeg prøver alligevel at forklare, hvordan det fungerer.

Du søger om kontanthjælp eller uddannelsehjælp og så målgruppeindplacerer jobcenteret dig. På baggrund af din målgruppeindplacering finder ydelseskontoret den sats, som du er berettiget til. Du søger dermed ikke selv om den enkelte sats. 

Groft sagt gennemgår ydelsekontoret ydelserne på linket ovenfra og ned og "stopper", når de finder den sats, som passer på dig. Dermed får du den højeste sats, som du er berettiget til. Dvs først ser de, om du er enlig forsøger. Er du ikke det, ser de om du bor sammen med en osv.

1000 tak. 

Men har jeg ret i at hvis man er enlig får man "kun" det beløb jeg har nævnt? 

Og hvis man bor med en får man "kun" det beløb jeg har nævnt? 

Anmeld Citér

6. november 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

1000 tak. 

Men har jeg ret i at hvis man er enlig får man "kun" det beløb jeg har nævnt? 

Og hvis man bor med en får man "kun" det beløb jeg har nævnt? 

Der er forskellige takster efter hvad situationen er. Det er det der vurderes at du kan leve for. Der kan ikke søges om forhøjet takst.

Men så er der evt friplads i daginstitution og boligstøtte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.