Ærligt jeg gik da heller ikke rundt i den der " jeg kan ikke vente" lykkerus som med den første, redebyggerinstinktet var ikke kæmpe stort til nummer 2 (og nummer 3 egentlig også). Det eneste jeg havde på plads var jeg havde ordnet Dinas tøj og set hvad der var neutralt og kunne bruges af begge køn, jeg havde købt en brugt barnevogn og tremmesengen kom op en uges tid før fødslen.
Jeg var sikker på jeg ikke kunne elske baby lige så højt som Dina, ja fortrød faktisk rigtig mange dage at vi ikke havde valgt Dina skulle være enebarn. Alt min planlægning gik på gode ting til Dina efter baby var kommer fx teaterbilletter mm.
Jeg havde ingen drøm om at føde før tid, ja var helt med på at gå over tid, for så havde jeg mere tid inden baby.
Alt i alt glædede jeg mig heller ikke - havde drømme om tiden om et par år hvor jeg havde to børn der gik med hinanden i hånden, men den der baby tid jeg vidste ville stjæle så meget tid fra Dina glædede jeg mig ikke til, og var faktisk heller ikke sikker på jeg ville være god til det.
Jeg fødte ved en turbofødsel, 40 minutter pæ fødegangen og jeg lå med min pige i armene og som et trylleslag var jeg så forelsket, Dina kom morgenen efte og jeg forelskede mig på ny i min smukke storepige og var dybt forelsket i tanken om at være mor til to, om at de var søskende....
Anmeld
Citér