Autostol 9-18 før tid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

295 visninger
5 svar
1 synes godt om
5. november 2015

Aprilbaby2015

Min søn på 7 mdr han måler 69 cm og vejer ca. 10 kg

Han kan ikke være i sin autostol på 0-13 kg. Hans skuldre bliver vitterligt mast og han skriger 

jeg har en autostol som er fremadvendt på 9-18 kg og jeg er så tæt på at sætte ham i den snart, selvom der står fra 9 kg som betyder 9 mdr. Åbenbart. 

Nogen som har brugt stolen før alderen 9 mdr.? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2015

JH12

Vores datter kom over i 9-18 kg da hun var 6/7 måneder for hun kunne ikke længere være i den anden.. På da værende tidspunkt vejet hun 10 kg

Anmeld Citér

5. november 2015

An&Jo

Synes du skal tjekke op på de nye regler, for så vidt jeg er orienteret skal barnet idag sidde bagudvendt til det er minimum 15 mdr.. 

Og nu er det jo altså ikke for sjov at de skal sidde bagudvendt så længe som muligt.. Barnets nakkemuskler er slet ikke udviklet til at kunne klare en frontal kollision i en fremadvendt autostol

Anmeld Citér

5. november 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Her er reglerne

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. november 2015

Steffecph

Min pige er lige knap 8 måneder og vejer 10,5kg. Hun rykkede i går. Hun kunne simpelthen ikke være i sin 0-13 kg mere. 

Manden i forretningen sagde at de 9 måneder er fordi kroppen ikke er stærkt nok til at sidde så oprejst endnu, og derved har sværere ved at klare en kollison. Min datter har kunne sidde selv siden hun var 3 måneder og han så på hende og sagde at i hendes tilfælde var det ikke et problem. Ville dog ikke rykke hende før. 

Anmeld Citér

5. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter kunne ikke mases ned i baby-autostolen længere da hun var lige knap 7 mdr. Jeg gik i den lokale kærebørn og fik lov til at købe en udlejningsmodel billigt, der hed 0-18 kg. Så kunne min datter sidde bagudvendt lidt længere, for jeg var på ingen måde tryg ved at sætte hende i en forudvendt autostol på det tidspunkt. Nu er hun 16 mdr, og har i et par måneder siddet i en forudvendt autostol. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.