influenzavaccination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
6 svar
1 synes godt om
5. november 2015

maj16

Hej med jer, 

har i nogle erfaringer med influenzavaccination? 

hvornår i graviditeten får man den? 

skal man selv bestille tid tid til det? 

osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2015

FruStolpe

maj16 skriver:

Hej med jer, 

osv. 

Jeg er aldrig blevet influenza vaccineret, men du skal ringe til din læge og få en tid til det. 

Mange lægehuse har nogle dage sat af til det

Anmeld Citér

5. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
maj16 skriver:

Hej med jer, 

osv. 

Jeg var rigtig glad for at få min, da jeg var gravid. Jeg er sådan en der ALTID bliver syg om vinteren, ligegyldigt hvor meget jeg gør for at undgå det. Jeg var lidt sløj 1-2 dage efter jeg fik den, men var ellers ikke syg den vinter, overhovedet (udover graviditets-kvalme som varede indtil uge 20).

Du må få den fra 12+0, og skal ringe til din læge og bestille tid. 

Jeg vil helt klart anbefale det. Jeg havde i hvert fald ikke lyst til at risikere noget, når nu influenza kan være farligt for baby, og jeg bliver ramt hvert år.

Anmeld Citér

5. november 2015

Spiloppi

Jeg fik det bare i forbindelse med min anden lægeundersøgelse da jeg var gravid i uge 25 Men der hang skilte i mit lægehus om at man bare skulle henvende sig til sekretærerne og så fik man det gjort. De overordnede retningslinjer er vist, at man skal være i 2. eller 3. trimester af graviditeten, og det er bedst at modtage vaccinen i okt. senest i nov. for at få optimal virkning i de måneder hvor der er "størt fare" for at fange en influenza Men du ringer bare til lægen, så fortæller de deres procedure, hvis du altså er forbi de 12 første uger

Anmeld Citér

14. november 2015

maj16

Tak for svarene  

Anmeld Citér

14. november 2015

Rikke12345

Det anbefales at gravide som et i 2. eller 3. trimester bliver influenza vaccineret, da en influenza kan være farligt for barnet. 

Anmeld Citér

15. november 2015

modesty

Hej med jer, 

osv. 

Jeg er ikke blevet vaccineret.

Jeg mener personligt at man skal holde sig så langt væk fra alle former for medicin i graviditeten - medmindre det er strengt nødvendigt. Og da jeg har et godt immunforsvar og meget sjældent har haft influenza (her skal man være bevidst om at influenza og forkølelse slet ikke er det samme) - og vaccinen i øvrigt slet ikke dækker alle influenzatyper, men kun den man gætter på bliver den mest udbredte dét år - vurderede jeg at det var bedst at lade være.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.