Afføring og mangel på samme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.375 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. september 2009

Dansker i England

Min lille datter er to uger gammel og har ikke haft afføring siden i morges, men hun har spist rigtig meget. Er det noget, jeg skal bekymre mig om? Hun har tisset meget, men normalt har hun afføring rigtig mange gange i døgnet. Håber, I kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

LotteGabriella

Dansker i England skriver:

Min lille datter er to uger gammel og har ikke haft afføring siden i morges, men hun har spist rigtig meget. Er det noget, jeg skal bekymre mig om? Hun har tisset meget, men normalt har hun afføring rigtig mange gange i døgnet. Håber, I kan hjælpe mig.

Daniella havde også problemer med afføringen da hun var lille....der kunne snildt gå 3-4 dage imellem og jeg fik at vide af SP at jeg ikke skulle bekymre mig, sålænge hun ikke var utilpas og ked Du kan evt. lave bengymnastik med hende...hvor hun ligger på dine ben imens du sidder i sofaen og så cykler du med hendes ben eller du kan blidt masserer hendes mave MED urets retning, da det stimulerer tarmene

Anmeld

20. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Dansker i England skriver:

Nej, du skal ikke være bekymret, men det er altid godt, at lave cirkelbevægelse rmed benene som Lotte også skriver.

Hvis du ammer må der gerne gå dage (op til 10 dage mener jeg) mellem, at der kommer afføring. Hvis du giver MME skal der være afføring hver dag.

/ Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

20. september 2009

Mumto3

Hvis du ammer så er der INGEN grund til bekrymring. Ammebørn kan skide mellem 10 gange om dagen til 1 gang hver 10.dag. Jeg har selv tre børn og den sidste hun kom ind i en helt fast rytme, hvor hun kun havde afføring onsdag formiddag. Da jeg først havde vænnet mig til det, var det jo super praktisk! -lige indtil den dag jeg var i byen uden  noget at vaske hende med, og hun så lavede en kæmpe lorteble ej, altså det var også lidt grinagtigt. Jeg var bare så vant til at det kun var om onsdagen. (og hold da op hvor det lugtede!) Heldigvis boede der en sundhedsplejekse i vores opgang, og jeg fik hende til at se på det og hun beroligede mig med at det var HELT normalt!!! 

Du skal også vide at det kan svinge helt vildt meget hvornår og hvor meget de skider! ´(og hvis det pludselig bliver helt grønt, så er det også normalt. Det er bare hvis det passere meget hurgtig gennem maven, så får det ikke den der gule farve)

Anmeld

20. september 2009

mariamiss6

mim venindes datter havde kun afføring ca. hver 20. dag i en meget lang periode, fra hun var nyfødt.....

Anmeld

21. september 2009

Dansker i England

Tak for jeres hjælp - det beroligede mig noget. Vil dog sige, at jeg prøvede det med cirkeløvelserne og lige bagefter fyldte hun to bleer op. Så hun havde åbenbart meget at skulle af med.

Anmeld

21. september 2009

Betina88

Katja : Så ha' jeg et problem åbenbart .. Phillip laver ikk' i bleen hver dag nu , og han får MME .. Og jeg troet ikk' der var noget galt at han ikk' lavet i bleen , hvor der gik de dér tre dage imellem ca ..

Anmeld

21. september 2009

mariamiss6

Betina88 skriver:

Katja : Så ha' jeg et problem åbenbart .. Phillip laver ikk' i bleen hver dag nu , og han får MME .. Og jeg troet ikk' der var noget galt at han ikk' lavet i bleen , hvor der gik de dér tre dage imellem ca ..

Altså på MME skal de helst lave hver dag. Men hvis han laver hver 3. dag, og ikke virker utilfreds eller besværet, så tror jeg alligevel ikke du skal bekymre dig.

Det vigtigste er at han har våde bleer, flere gange dagligt......

Men du kan nu også bruge de tidligere nævnte gymnastik øvelser, og massage på maven (kun MED uret), for måske de sætter skub i lidt....

Gør det evt. hver gang du skal til at skifte ham, så kan det være det sætter skub i sagerne....

Anmeld

21. september 2009

Betina88

mariamiss6 skriver:

Altså på MME skal de helst lave hver dag. Men hvis han laver hver 3. dag, og ikke virker utilfreds eller besværet, så tror jeg alligevel ikke du skal bekymre dig.

Det vigtigste er at han har våde bleer, flere gange dagligt......

Men du kan nu også bruge de tidligere nævnte gymnastik øvelser, og massage på maven (kun MED uret), for måske de sætter skub i lidt....

Gør det evt. hver gang du skal til at skifte ham, så kan det være det sætter skub i sagerne....

Han virker slet ikk' utilfreds eller noget .. Heldigvis på det ..

Det ha' han .. Han ha' altid våde bleer ..

Men jeg vil prøve at lave lidt gymnastik med ham , når han er fuld vågen ..

Anmeld

21. september 2009

mariamiss6

Betina88 skriver:

Han virker slet ikk' utilfreds eller noget .. Heldigvis på det ..

Det ha' han .. Han ha' altid våde bleer ..

Men jeg vil prøve at lave lidt gymnastik med ham , når han er fuld vågen ..

godt nok.... og ellers så tal med din sp om det, hvis du fortsat føler at du har brug for råd om det....

Men hun vil højst sandsynlig sige omtrent det samme som du her har fået at vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.