Hjælp! Håret i postkassen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2015

Anonym trådstarter

Hej piger.

Har brug for gode råd og vejledning. Vi begyndte pb for 6 måneder siden, og jeg har nu en positiv test. MEN. jeg har termin i juli, og der står vi begge mellem 2 uddannelser. Jeg skulle gå fra 10. til HF på VUC, og manden min fra hf til maskinmester. Hvad pokker gør vi? Vi kan indlysende nok, ikke få SU, men kan vi få penge andetsteds fra? Eller skal vi tvinges ud i en rigtig træls situation? 

Årh hvor er det her bare træls! Det byrde jo være lykkens dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej piger.

Har brug for gode råd og vejledning. Vi begyndte pb for 6 måneder siden, og jeg har nu en positiv test. MEN. jeg har termin i juli, og der står vi begge mellem 2 uddannelser. Jeg skulle gå fra 10. til HF på VUC, og manden min fra hf til maskinmester. Hvad pokker gør vi? Vi kan indlysende nok, ikke få SU, men kan vi få penge andetsteds fra? Eller skal vi tvinges ud i en rigtig træls situation? 

Jeg tror ikke man kan få KH imellem uddannelser, og du kan vel næppe få barselsdagpenge. Men du går vel fra på uddannelsen mellem 4-8 uger før termin, og kan måske så få noget KH barsel? 

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger.

Du kan gå på barsel 8 uger før og hele året om efter barsel....det er nemlig muligt på vuc mm.... Så kommer du dog til at mangel i den anden ende men der kan i evt spare lidt op af de børnepenge mm i får...

Ellers så er der kh, men ikke hvis du er meldt til med start august....

Anmeld Citér

4. november 2015

CutieKiwi

Man er ikke berettiget til kontanthjælp når man står mellem uddannelser.
Når I ved det allerede nu, har I mulighed for at spare op til perioden uden indtægt

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar. Problemet er jo bare, at vi ikke kan indskrive os på uddannelserne, da jeg jo så næsten vil være højgravid,  og far vil jo miste hele hans barsel hvis han indskriver sig til start i august.  for man kan vel ikke bare indskrive sig på uddannelse, og så sige ved start, at "ved du hvad, jeg har lige fået barn, så jeg skal have barsel..."....

Anmeld Citér

4. november 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Tak for svar. Problemet er jo bare, at vi ikke kan indskrive os på uddannelserne, da jeg jo så næsten vil være højgravid,  og far vil jo miste hele hans barsel hvis han indskriver sig til start i august.  for man kan vel ikke bare indskrive sig på uddannelse, og så sige ved start, at "ved du hvad, jeg har lige fået barn, så jeg skal have barsel..."....

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/foeruddannelse/Sider/default.aspx

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym

Hej piger.

Som en anden skriver så kan i begynde og spare sammen nu. Jeg tænker det vil være en god idé hvis i vælger at melde jer ind i fagforeningen (hvis man kan det når man går i 10 klasse og på hf). 

I har jo selv valgt at få et barn under uddannelse det skulle i måske have tænkt på inden så en af jer stod med en fast indkomst. Jeg ved ikke om i har noget fritids job nu, men det ville måske være en god idé i fik det så tjener i også lidt ekstra der. I de måneder hvor din kæreste skal vente på opstart af ny uddannelse kan han jo arbejde. 

Jeg tænker at når i bliver forældre i juli så har din kæreste ikke brug for barsel så kan du jo sagtens gå hjemme selv. Så kan du jo bare vente et år med at starte på hf og til den tid kan i jo få jeres barn passet i dagpleje eller vuggestue. 

Anmeld Citér

4. november 2015

nielsen80

Anonym skriver:

Hvornår i juli har du termin? Far har jo sjældent meget mere barsel end 14dage den første tid alligevel. Så tænker i hvert fald ikke, at han skal udskyde sin uddannelse. Mht dig ville jeg snakke med en studievejleder eller lign., du nok er nødt til på kh, men tror den er svarende til SU alligevel. 

Igen har I fritidsjob nu, ville jeg prøve at spare så meget op som muligt, så I er klar til den lille, og evt en måned eller to uden to indkomster.

Og til sidst tillykke med graviditeten.

Anmeld Citér

4. november 2015

Tiggi

Uden lige at have læst op på reglerne igen vil jeg mene at is du IKKE starter din hf, men i stedet melder dig ledig er du jo berettiget til kontanthjælp. Der vil du så bare skulle meddele at du går på barsel. Så vil du kunne holde barsel fra din uddannelse slutter (fra 4 måneder før termin) og så have 14 uger + 32 uger på barsel.  Derefter kan du jo så søge ind på hf med studiestart august 2017 i stedet og søge arbejde/få kontanthjælp frem til studiestart. 

Mht. Din kæreste er han berettiget til 6 måneders ekstra SU hvis han starter uddannelse inden der er gået 6 måneder siden fødslen. Derfor vil han jo have 6 måneders su i kan bruge som i vil. Det afhænger jo så bare af hans studie hvordan det er nemmest. Hvis han ikke kan holde pause i 6 måneder fra studiet kan han jo få dobbelt klip og dermed dobbelt SU i 6 måneder :-).

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/foeruddannelse/Sider/default.aspx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.