hjælp ang tavshedspligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
10 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2015

Anonym trådstarter

jeg vil lige være sikker på at dette her ikke gå ind under tavshedspligt.

jeg er på en skole hvor min venindes datter gå.

lad os sige jeg er i 1 kl og min venindes datter (lad os kalde hende camilla) gå i 3 kl.

camilla gå i kl med en pige (lad os kalde hende mynte) og jeg passer myntes lillesøster.

min datter gå til gynmastik med mynte og der sidder myntes mor og snakker med en anden forældre fra mynte og camillas klasse

de sidder og snakker om at camilla driller deres piger osv. hvis jeg fortæller camillas mor (min veninde) hvad de har sagt gå det så ind under min tavshedspligt??

jeg har jo ikke noget med den klasse at gøre 

jeg har været i den klasse så kender alle børnene og en del af forælderne.

jeg ville fortælle min veninde hvad camilla gør ved de andre, for camilla kommer tit hjem og fortæller at de andre driller hende og at hun ikke har det godt i skolen, men tænker at moren også har ret til at vide hvad hendes datter gør ved de andre.

så spørgsmålet er bare om jeg vil bryde min tavshedspligt??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2015

CutieKiwi

lad os sige jeg er i 1 kl og min venindes datter (lad os kalde hende camilla) gå i 3 kl.

camilla gå i kl med en pige (lad os kalde hende mynte) og jeg passer myntes lillesøster.

min datter gå til gynmastik med mynte og der sidder myntes mor og snakker med en anden forældre fra mynte og camillas klasse

de sidder og snakker om at camilla driller deres piger osv. hvis jeg fortæller camillas mor (min veninde) hvad de har sagt gå det så ind under min tavshedspligt??

jeg ville fortælle min veninde hvad camilla gør ved de andre, for camilla kommer tit hjem og fortæller at de andre driller hende og at hun ikke har det godt i skolen, men tænker at moren også har ret til at vide hvad hendes datter gør ved de andre.

Er det din tavshedspligt i forhold til at du arbejder på den skole?

Kunne man høre sig ved evt. kollegaer hvad de oplever og derved gøre opmærksom på at der nok er et problem med noget pigefnidder?

Desuden tænker jeg at du ikke helt kan handle på noget, da du ikke ved hvad det handler om. Du har kun tredjehåndviden fra nogle mødre og så det datteren kommer hjem til din veninde og fortæller. Hvis du kan undgå at fortælle din veninde hvad du har hørt, så ville det da være at foretrække. Jeg tænker det gør ikke noget godt for din veninde at vide at der bliver snakket i krogene. Måske skulle din indgangsvinkel være at spørge ind til din venindes oplevelse af situationen når datteren siger sådan når hun kommer hjem.

Anmeld Citér

4. november 2015

alenemor42

Hvis du arbejder på skolen vil jeg mene du er underlagt din tavshedspligt 

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

jeg arbejder på skolen men har ikke noget med den klasse og de børn at gøre.

Anmeld Citér

4. november 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Jeg vil ikke mene hun er underlagt tavshedspligt når det er noget hun oplever til en fritids aktivitet, hendes datter går til. 

Det er jo netop i fritiden. 

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Er det din tavshedspligt i forhold til at du arbejder på den skole?

Kunne man høre sig ved evt. kollegaer hvad de oplever og derved gøre opmærksom på at der nok er et problem med noget pigefnidder?

Desuden tænker jeg at du ikke helt kan handle på noget, da du ikke ved hvad det handler om. Du har kun tredjehåndviden fra nogle mødre og så det datteren kommer hjem til din veninde og fortæller. Hvis du kan undgå at fortælle din veninde hvad du har hørt, så ville det da være at foretrække. Jeg tænker det gør ikke noget godt for din veninde at vide at der bliver snakket i krogene. Måske skulle din indgangsvinkel være at spørge ind til din venindes oplevelse af situationen når datteren siger sådan når hun kommer hjem.

ja jeg tænker på min tavshedpligt i forhold til arbejde på skolen.

jeg har ikke noget med de her piger at gøre på skolen, og hvis jeg ikke havde arbejdet på skolen havde jeg ikke været i tvivl om at jeg havde fortalt hende det, da jeg også ønsker at vide det hvis det var mint eget barn der drillede de andre.

jeg har spurgt ind til det osv og givet hende råd og sagt at hun må snakke med læren/lederen men jeg syntes også at hun har ret til at vide nå hendes datter også laver ballade og ikke er helt uden skyld (som datten jo giver udtryk for) 

skolen ved godt der er noget ballade i klassen både mellem piger og drenge. 

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg vil ikke mene hun er underlagt tavshedspligt når det er noget hun oplever til en fritids aktivitet, hendes datter går til. 

det er også det jeg tænker, men blev alligevel i tvivl.

hvis jeg ikke arbejde på skolen så havde jeg alligevel vist hvem børnene var, også havde jeg, ikke været i tvivl om at jeg ville fortælle det da jeg også selv ville vide det hvis det var mit barn.

Anmeld Citér

4. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville tage fat i barnets lære, ergo din kollega og den vej bede dem gøre forældre opmærksom på problemet.... Så har du ikke brudt en mulig tavshedspligt og samtidig er du professionelle da du ikke "personligt" blander dig....(meget firkantet ved jeg) 

Anmeld Citér

4. november 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Altså du er lære i en anden kl på samme skole?

jeg ville snakke med min kollega som er lære i Camilla klasse og fortælle hvad du observeret så læren kan rede trådene ud.

Anmeld Citér

4. november 2015

alenemor42

Benjamins'mor skriver:

Ja det kunne der være noget om, men det kan være lidt gråzone ville jeg mene hvis det faldt nogle for brystet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.