Eksperthjælp: Forsøgt gravid med nr 2 barn i 14 måneder, hvornår undersøgelse?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
2 svar
3 synes godt om
3. november 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth

Vi har nu prøvet at blive gravide i 14 mdr. med en lillebror/søster. Ved vores første gik der kun 2,5 mdr. før jeg var gravid. Min kæreste har lavet en sædprøve som var super! Hvorfor bliver vi ikke gravide? De første måneder vi forsøgte var ægløsningstestene positive men nu bliver de aldrig rigtig helt positive?

Hvornår kan jeg få lavet en fertilitetsundersøgelse og hvor skal jeg henvende mig?

Lisbeths svar

Hej !

Deter sorgfuldt at ønske en graviditet  gennem lang tid og det ikke sker.

I har fået et barn rimeligt hurtigt efter PB.

Jeg vil anbefale dig en tid hos din egen læge. Få taget nogle blodprøver og efter hvad de viser  evt en henvisning.

Nogen gange kan et stærkt ønske om graviditet hæmme.dog beskriver du testene ikke viser noget i den sidste tid.

Der kan være ubalancer i hormonerne, og det kan ses på blodprøver .

Hedld og lykke fremover.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth

Vi har nu prøvet at blive gravide i 14 mdr. med en lillebror/søster. Ved vores første gik der kun 2,5 mdr. før jeg var gravid. Min kæreste har lavet en sædprøve som var super! Hvorfor bliver vi ikke gravide? De første måneder vi forsøgte var ægløsningstestene positive men nu bliver de aldrig rigtig helt positive?

Hvornår kan jeg få lavet en fertilitetsundersøgelse og hvor skal jeg henvende mig?

Lisbeths svar

Hej !

Deter sorgfuldt at ønske en graviditet  gennem lang tid og det ikke sker.

I har fået et barn rimeligt hurtigt efter PB.

Jeg vil anbefale dig en tid hos din egen læge. Få taget nogle blodprøver og efter hvad de viser  evt en henvisning.

Nogen gange kan et stærkt ønske om graviditet hæmme.dog beskriver du testene ikke viser noget i den sidste tid.

Der kan være ubalancer i hormonerne, og det kan ses på blodprøver .

Hedld og lykke fremover.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Jeg kan ikke dy mig for lige at påpege, at selvom myten om at man kan tænke sig fra graviditet er ganske sejlivet og udbredt, er den ikke desto mindre også ganske fejlagtig.

Det medvirker dels til at øge presset på den enkelte ("du er selv skyld i det, fordi du stresser for meget over det") og samtidig negligere de vigtige bagvedliggende årsager.

Det er ikke til at sige hvorfor det er svært for jer denne gang. Men infertilitet - også sekundær infertilitet som i jeres tilfælde, vil ofte have bagvedliggende fysiologiske årsager - også selvom de kan være svære at finde. Og også selvom du vil høre meget ammestuesnak om at du kan "tænke, spise eller danse dig fra det".

Afsted til lægen ned jer og få en henvisning til udredning. Sæden kan have ændret sig, dine æggeledere kan drille, eller noget helt tredje eller fjerde.

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

3. november 2015

modesty

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg kan ikke dy mig for lige at påpege, at selvom myten om at man kan tænke sig fra graviditet er ganske sejlivet og udbredt, er den ikke desto mindre også ganske fejlagtig.

Det medvirker dels til at øge presset på den enkelte ("du er selv skyld i det, fordi du stresser for meget over det") og samtidig negligere de vigtige bagvedliggende årsager.

Det er ikke til at sige hvorfor det er svært for jer denne gang. Men infertilitet - også sekundær infertilitet som i jeres tilfælde, vil ofte have bagvedliggende fysiologiske årsager - også selvom de kan være svære at finde. Og også selvom du vil høre meget ammestuesnak om at du kan "tænke, spise eller danse dig fra det".

Afsted til lægen ned jer og få en henvisning til udredning. Sæden kan have ændret sig, dine æggeledere kan drille, eller noget helt tredje eller fjerde.

Rigtig meget held og lykke!

Enig. Synes at det er lidt bekymrende at en ekspert på siden udtaler sig på den måde.

Der kan være masser af årsager til at det pludseligt er svært. Rent og skært uheld, eller f.eks æggeledere der er sammenvoksede grundet underlivsinfektion efter den første graviditet - eller noget helt tredje eller fjerde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.