Kom med jeres indput

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
11 svar
1 synes godt om
2. november 2015

catherskind

hej

jeg er forholdsvis ny herinde og min mand og jeg har de sidste 15 mdr prøvet at få et fælles barn.

jeg har denne cyklus prøvet digital ægløsningstest( dem med smiley) og fandt ud af at min ægløsning var i lørdags 31/10 hvor min menstruation skulle komme næste mandag 9/11.

Altså  ægløsning 9 dage før næste mens...Er det normalt.

jeg var frugtbar om fredagen 30/9 så vi havde sex torsdag d 29/10-fredag d 30/10 og søndag d 1/11.

burde der være en reel chance for at vi har ramt den, denne gang...

hvad mener I og hvor lang tid før mens har i ægløsning.

på forhånd tak

Catherskind

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er lidt kort tid ægget har til at sætte sig fast. Hvis I ikke har heldet med jer denne gang, så er det måske værd at rådføre jer med lægen?

Anmeld Citér

2. november 2015

Krydserfingre

Man har ALTID æl 14 dage før mens. Altid. Også dig  

Anmeld Citér

2. november 2015

catherskind

Første dag i min sidste mens var 16/10 og iflg digital test skal jeg starte med at teste fra dag 7 som er 23/10 indtil den 30/10 var der " Low fertility" om fredagen kom 31/10 kom den blinkende smiley " High fertility" og lørdag den 31/10 kom en ikke blinkende smiley" peak fertility " så det må jo betyde at jeg havde ægløsning dag 15 og næste mens kommer d 9/11

Anmeld Citér

3. november 2015

lineog4

Krydserfingre skriver:

Man har ALTID æl 14 dage før mens. Altid. Også dig  

Nej det har man ikke, nogle har ægløsning for sent i cyklus og så har ægget ikke tid til at sætte sig fast, nogle har slet ikke ægløsning... Man kan sagtens få mens uden ægløsning og ved sen ægløsning 

Anmeld Citér

3. november 2015

catherskind

Så I mener ikke at jeg i denne cyklus kan nå at blive gravid, fordi ægget ikke kan nå at sætte sig fast.

min cyklus er mellem 24 og 25 dage

Anmeld Citér

3. november 2015

Krydserfingre

lineog4 skriver:

Nej det har man ikke, nogle har ægløsning for sent i cyklus og så har ægget ikke tid til at sætte sig fast, nogle har slet ikke ægløsning... Man kan sagtens få mens uden ægløsning og ved sen ægløsning 

Hvordan skulle man kunne få mens uden nogle æg der skal afstødes??

Anmeld Citér

3. november 2015

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86
Krydserfingre skriver:

Der vil altid være en slimhinde, der skal afstødes. Ikke nødvendigvis noget æg.

Og man kan sagtens have en lutealfase (fra æl til mens) på kortere eller længere end 14 dage. Jeg har selv en lutealfase på 10-11 dage. Men i gennemsnit har de fleste 14 dage.

Til ts: Normalt mener jeg man siger at en lutealfase under 10 dage kan gøre det svært at blive gravid. Plejer din lutealfase at være så kort?

Anmeld Citér

3. november 2015

catherskind

FruHimmelblå-86 skriver:

Der vil altid være en slimhinde, der skal afstødes. Ikke nødvendigvis noget æg.

Og man kan sagtens have en lutealfase (fra æl til mens) på kortere eller længere end 14 dage. Jeg har selv en lutealfase på 10-11 dage. Men i gennemsnit har de fleste 14 dage.

Til ts: Normalt mener jeg man siger at en lutealfase under 10 dage kan gøre det svært at blive gravid. Plejer din lutealfase at være så kort?

Øhhhh det ved jeg ikke, men ved at min mens altid kommer til tiden

Så det du siger er at denne gang vil det være svært at blive gravid?

Anmeld Citér

3. november 2015

GUSO

Krydserfingre skriver:

Menstruation er ikke alene det afstødte æg, det er slimhinden inde i livmoderen som æget sætter sig fast i der er menstruations blodet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.