Hvor langt tid går der før man kan mærke noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2015

C_C

Hej allesammen 

Er der nogen der ved, hvor længe der går fra ens æg er befrugtet og til man ca får symptomer på graviditet altså fx kvalme?  

Mvh. C&C 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Spiloppi

Det er der desværre ikke er facit på, da det er vidt forskelligt fra kvinde til kvinde. Nogen får kvalme nærmest dagen efter befrugtning, mens andre aldrig oplever et eneste symptom men umiddelbart går der omkring en uges tid (+-) før ægget sætter sig fast og kroppen "opdager" graviditet og begynder at producere hcg som jo oftets er det kroppen reagerer på og som giver symptomer! personligt havde jeg mega ømme bryster/dutter et par dage efter befrugtning, hvilket gav mig en kraftig mistanke... Men igen, såå forskelligt selvom man godt gad have en facitliste!

Anmeld Citér

3. november 2015

Chellie

Jeg fik først kvalme omkring uge 6. Det tidligste symptom, jeg havde var, at jeg ikke kunne få en forkølelse til at gå væk, og få dage før testdag begyndte jeg at få kraftige mens-smerter, men uden skyggen af blod.. Brysterne var mere følsomme end normalt omkring testdag, men det oplever jeg stort set hver måned efter ÆL, så den tog jeg ikke så seriøst. Alle øvrige symptomer kom først rigtigt efter jeg havde testet positivt.

Anmeld Citér

3. november 2015

Tiggi

Jeg fik aldrig kvalme, men blev vare enormt træt, men var vidst først omkring uge 8 :-)

Anmeld Citér

3. november 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså hvis ikke jeg havde taget en positiv test havde jeg nok først fundet ud af at jeg var gravid i uge 18-20. 

Jeg havde ikke særlig mange symptomer. Var da træt, var oppustet og var særlig hormonel - men det kan jo forklares med tusind andre ting også.. 

Så du kan få symptomer med det samme - eller du kan slet ikke få nogle særlige eller kun få.. Det er så individuelt. 

Anmeld Citér

3. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Det kan man ikke sige noget generelt om. Jeg er gravid i 19. uge og har endnu ikke haft symptomer...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.