Skal man gøre noget ekstra??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
3 svar
2 synes godt om
2. november 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

min mand og jeg prøver at blive gravide. Jeg har hørt at man ikke kan hjælpe denne process ved at gøre noget ekstra. MEN har også hørt at det kan man - feks. Ved at ligge med en pude under numsen i 15 min efter sex eller ligge med benene op af en mur?! Er dette skørt eller kan man gøre noget ekstra??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det med puden er en skrøne.. Der er intet videnskabeligt bevis på at det virker og det er altså mest almindeligt at blive gravid uden at ligge med pude bagefter. 

Om der er noget ekstra man kan gøre.. Tja, både ja og nej. Man forbedre naturligvis sine chancer ved at spise sundt, dyrke motion, tage vitaminer og være normalvægtig. Og så selvfølgelig at have sex. 

Men ellers er der ikke det vilde man kan gøre.. 

For nogle, inklusiv mig selv, spiller psyken også en stor rolle - hvorfor det måske kan øge ens chancer hvis man ikke tænker over PB og slet ikke har fokus på det og blot nyder sit forhold. Men ellers nej, det er lidt et område man ikke kan kontrollere særlig meget

Anmeld Citér

2. november 2015

Dididiva

Jeg læste engang en artikel, hvori der stod hvordan sædceller vandrede i skeden. Indenfor 2 minutter havde sædcellerne fundet ægget. Derefter kunne man ikke gøre noget. Det eneste den læge anbefalede var at man ikke med det samme gik på wc og fik klatten ud. Ellers er det jo motion, kost og usunde vaner du kan ændre på.

Anmeld Citér

2. november 2015

Spiloppi

Kan anbefale at tage kosttilskud "vitex" samt "gele royale" - giver stærkere æg blandt andet. Og uanset hvad kan det ikke skade at tage det, er naturlægemidler tag det kun fra mens frem til æl, og hvis du ikke ved hvornår æl ligger præcist, så skal man stoppe på dag 15 i cyklus, da det kan skade fosteret hvis man blir gravid held og lykke! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.