Smerter ved kønsben og lænd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. oktober 2015

Babysoon

Jeg har siden i går aftes haft meget ondt i lænden og lidt mindre ondt fortil ved kønsbenet/ symfysen. Smerterne fortil er mest når jeg bevæger mig fx skal rejse mig, vende mig osv. Hvorimod smerterne i lænden er konstante, og ind i mellem jagende.. Jeg er mere eller mindre sengeliggende/ sofasiddende pga forkortet livmoderhals, så jeg ved ikke om det at jeg er ret inaktiv kan medføre de smerter? Hvis jeg trykker over lænden ind mod rygsøjlen, nærmest på hver side af rygsøjlen gør det sååå ondt! Kan jeg afhjælpe dette og skal jeg være bekymret? Er kun 18 uger henne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2015

FrkHvarregaard

Hm... Var du længere henne ville jeg sige baby nok var ved at sætte sig fast, det gav i hvert fald mig de der jagende smerter og især ved bevægelse.. Ligamentsmerter føles forskelligt fra person til person, men ved ikke om de burde sidde der hvor du beskriver. Hvis du er meget inaktiv kan det jo også give smerter i muskler og led som så ikke bevæges over længere tid... Under alle omstændigheder, med forkortet livmoderhals og hvis du er bekymret så ring til din læge/jordmoder eller evt fødegangen så vil de jo vide mere Om hvad der er normalt. Held og lykke...!

Anmeld Citér

1. november 2015

Babysoon

FrkHvarregaard skriver:

Hm... Var du længere henne ville jeg sige baby nok var ved at sætte sig fast, det gav i hvert fald mig de der jagende smerter og især ved bevægelse.. Ligamentsmerter føles forskelligt fra person til person, men ved ikke om de burde sidde der hvor du beskriver. Hvis du er meget inaktiv kan det jo også give smerter i muskler og led som så ikke bevæges over længere tid... Under alle omstændigheder, med forkortet livmoderhals og hvis du er bekymret så ring til din læge/jordmoder eller evt fødegangen så vil de jo vide mere Om hvad der er normalt. Held og lykke...!

Lægevagten foreslog det kunne være bækkensmerter, evt. Begyndende bækkenløsning..

Anmeld Citér

1. november 2015

Mortil2drenge<3

Babysoon skriver:

Jeg har siden i går aftes haft meget ondt i lænden og lidt mindre ondt fortil ved kønsbenet/ symfysen. Smerterne fortil er mest når jeg bevæger mig fx skal rejse mig, vende mig osv. Hvorimod smerterne i lænden er konstante, og ind i mellem jagende.. Jeg er mere eller mindre sengeliggende/ sofasiddende pga forkortet livmoderhals, så jeg ved ikke om det at jeg er ret inaktiv kan medføre de smerter? Hvis jeg trykker over lænden ind mod rygsøjlen, nærmest på hver side af rygsøjlen gør det sååå ondt! Kan jeg afhjælpe dette og skal jeg være bekymret? Er kun 18 uger henne 

Helt klart begyndende bækkenløsning har nøjagtig det samme og er idag 18+3 

Anmeld Citér

5. november 2015

Mortilnjord

Det lyder som bækkenløsning. Jeg blev sygemeldt fra jeg var omkring 18+0, pga bækkenløsning og det du beskriver lyder meget som de smerter jeg havde. 

Min jordemoder gav mig en rigtig god øvelse min kæreste og jeg skulle prøve, rebozo hedder det. Du skal ligge på ryggen med et lagen eller noget lignende under lænden og så skal din kæreste/mand tage fat i hver ende og "ryste" dig lidt. Spørg din jordemoder, hun ved muligvis noget om det. Ellers kan du sagtens google dig til hvad det er og hvordan man gør.

Det hjalp mig rigtig meget! Jeg kunne ikke rejse mig fra stole, seng, sofa selv og til tider slet ikke gå, indtil vi lavede den øvelse. Det var en fantastisk lettelse ikke at have ondt!  Men som sagt, prøv at snakke med din jordemoder først, hvis det måske er noget du vil prøve 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.