Ingen mens efter stop på p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej piger 

Jeg har lige smidt p-pillerne, og vil gerne høre jeres råd. Jeg bruger appen "clue" for at finde ud af min cyklus uden p-piller. Ifølge clue skulle jeg have haft min mens for 3 dage siden, men den er ikke kommet. 

Hvordan skal jeg nu forholde mig til det? Ved godt at den kan være noget forsinket efter stop påp-piller, men hvordan ved jeg nu om jeg er gravid, eller om min mens bare er forsinket? 

Hvis jeg skal tage en graviditetstest, kan jeg så gøre det på alle tidspunkter nu, eller kan jeg først tage den næste gang jeg skulle have haft mens igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2015

januar16

Du kan sagtens tage en graviditetstest nu. Evt en om ugen indtil din mens kommer. 

MEN at du er 3 dage over 'tid' lige efter p-pille stop behøver ikke at betyde noget. Den cyklus du har haft på p-piller har været kunstig så derfor tror jeg ikke du kan bruge den til noget i forhold til beregning. Du har sandsynligvis skulle indtaste datoer er de sidste par menstruationer, men på p-piller er det jo provokerede blødninger. Da jeg stoppede var min cyklus 5-6 uger i et stykke tid. Derfor testede jeg også først når det var gået 6 uger. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Karina1

Da jeg stoppede på p-piller, gik jeg bare udfra min mens kom som den plejede, så testede da jeg positivt da jeg var en dag "over tid", jeg nåede ikke at have min mens efter p-pille stop, så ja, tag en test 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Karina1 skriver:

Da jeg stoppede på p-piller, gik jeg bare udfra min mens kom som den plejede, så testede da jeg positivt da jeg var en dag "over tid", jeg nåede ikke at have min mens efter p-pille stop, så ja, tag en test 

I dag har jeg haft svag udflåd, lidt lyserødt, men meget atypisk for normalen, og bløder ikke. Kan en test godt være pålidelig allerede nu? I princippet er der jo kun lige gået 14 dage fra æggeløsning omkring dette tidspunkt. Men du fik positiv?

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Karina1

Anonym skriver:

I dag har jeg haft svag udflåd, lidt lyserødt, men meget atypisk for normalen, og bløder ikke. Kan en test godt være pålidelig allerede nu? I princippet er der jo kun lige gået 14 dage fra æggeløsning omkring dette tidspunkt. Men du fik positiv?

14dage efter ægløsning, burde du kunne teste positivt jeg testede positivt 15dage efter, den dag vi er ret sikker på befrugtningen skete (udfra beregningen på computeren og fødte præcist på terminen, så den skulle være god nok) 

Jeg havde pletblødning igennem begge mine gravidteter

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Karina1 skriver:

14dage efter ægløsning, burde du kunne teste positivt jeg testede positivt 15dage efter, den dag vi er ret sikker på befrugtningen skete (udfra beregningen på computeren og fødte præcist på terminen, så den skulle være god nok) 

Jeg havde pletblødning igennem begge mine gravidteter

Har lige testet, men den var desværre negativ 

Vi må vidst væbne os lidt med tålmodighed, det kommer jo nok heraf vejen 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

januar16

Anonym skriver:

Har lige testet, men den var desværre negativ 

Vi må vidst væbne os lidt med tålmodighed, det kommer jo nok heraf vejen 

Igen din cyklus kan være længere end  hvad du forventer, så hvis du er heldig har du 'bare' testet for tidligt. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

Igen din cyklus kan være længere end  hvad du forventer, så hvis du er heldig har du 'bare' testet for tidligt. 

Ja det kan selvfølgelig være - vi krydser fingre! 

Anmeld Citér

3. november 2015

Camilze

Jeg stoppede på p-piller i juli måned, havde min sidste menses slut august, og har ikke haft siden. Forventede også det var pga. p-pillerne, og kroppen lige selv skulle lære rytmen efter 10 år på p-piller, men om ikke der var en positiv graviditetstest d. 21. oktober. Og jeg er 6-7 uger henne pt. 
Så tag en graviditetstest, når du føler for det. Der er ikke andet at gøre, og held og lykke med projekt baby

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.