Eksperthjælp: Tidligere misbrug og nu gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
3 svar
2 synes godt om
30. oktober 2015

Linda Stæhr

Hejsa jeg er gået hen og blevet gravid men er enormt meget bange for kommunen vil komme efter mig...
Det er sådan at for 2 år siden var jeg ude i et misbrug med hårde stoffer, jeg er på kontanthjælp lige pt og har været det i noget tid, den 10 august startede jeg på vuc men blev nød til at droppe ud igen pga nogle misforståelser på skolen (jeg har adhd) - det skal dog lige siges at min kæreste har en god indtjening, min familie er rimelig fleksibel inkl hans familie, jeg er dog ikke inde i det miljø længere!!! Og kommer det heller ikke!
Har jeg grund til at være bange?

Lindas svar

Kære Cille96

Desværre er der pt. ingen på baby.dk der er uddannet til at svare kvalificeret på dette spørgsmål. Vi arbejder på sagen. Men som sædvanligt vil jeg opfordre alle læsere, der kender til dette, at skrive her.

Jeg håber det allerbedste for dig og din lille familie - du er velkommen til at kontakte mig igen senere

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2015

Tøs85

Linda Stæhr skriver:

Hejsa jeg er gået hen og blevet gravid men er enormt meget bange for kommunen vil komme efter mig...
Det er sådan at for 2 år siden var jeg ude i et misbrug med hårde stoffer, jeg er på kontanthjælp lige pt og har været det i noget tid, den 10 august startede jeg på vuc men blev nød til at droppe ud igen pga nogle misforståelser på skolen (jeg har adhd) - det skal dog lige siges at min kæreste har en god indtjening, min familie er rimelig fleksibel inkl hans familie, jeg er dog ikke inde i det miljø længere!!! Og kommer det heller ikke!
Har jeg grund til at være bange?

Lindas svar

Kære Cille96

Desværre er der pt. ingen på baby.dk der er uddannet til at svare kvalificeret på dette spørgsmål. Vi arbejder på sagen. Men som sædvanligt vil jeg opfordre alle læsere, der kender til dette, at skrive her.

Jeg håber det allerbedste for dig og din lille familie - du er velkommen til at kontakte mig igen senere

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

I den kommune jeg arbejder i tager sundhedsplejerskerne på et eller flere besøg hos jer for at bedømme jeres situation.. Det er dog kun for at hjælpe med ekstra råd og vejledning og tilbud hvis i har brug for det..

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Sedigfor

Jeg har en familie rådgiver fordi jeg har røget hash og sådan lidt, for fem år siden men kommunen vurderede at en familie rådgiver ku være en god ide både fordi jeg var 18 da jeg blev gravid og fordi jeg har røget (: du er velkommen til at skrive til mig hvis du har spørgsmål (:

Anmeld Citér

30. oktober 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Nej du har ikke grund til at være bange Det er svært at sige noget generelt om hvornår kommunen går ind i sagen. De skal vurdere ar barnets trivsel er truet, og det er så konkret en vurdering at vi ikke på nogen måde kan gisne om hvorvidt de vil vurdere det i dit tilfælde. Det jeg kan sige er, at du må prøve at se  det som noget positivt, hvis de kontakter dig...De vil gerne hjælpe dig og dit barn - og hvis du tager imod al den hjælp du kan få, så får du også chancen for at vise at du kan selv. Siger du nej eller er modvillig får de sværere ved at vurdere dig og du kommer til at trække forløbet unødigt i langdrag. Så bange behøver du altså ikke være, der er ingen der "kommer efter dig". Når du fortæller du har adhd kan det faktisk være super godt for dig med noget støtte i starten, da det godt kan vælte læsset lidt at blive mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.